Dział: Social Media

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Sztuczna inteligencja – nadzieja czy zagrożenie dla social media managerów?

Mimo że sztuczna inteligencja rozwija się od kilku dziesięcioleci, to na rok 2022 przypadł renesans zainteresowania możliwościami AI. To wszystko za sprawą takich narzędzi jak DALL.E 2 i Midjourney, czy w końcu ChatGPT. Ten ostatni zaledwie po 5 dniach od udostępnienia zyskał milion użytkowników, a według „The New York Times” Google z powodu ogromnej popularności bota ogłosiło „kod czerwony”1. Ale czy my jako Social Media Managerowie powinniśmy obawiać się, że sztuczna inteligencja zabierze nam pracę? A może przeciwnie – pozwoli nam ją usprawnić?

Czytaj więcej

Mój awatar to ja, czyli jak gry zastępują media społecznościowe

Media społecznościowe to nieustanna ewolucja, nowe platformy, trendy i rozwiązania. Zdaniem wielu ekspertów, w tym założyciela Facebooka, następnym ważnym etapem naszej obecności w digitalu będzie wirtualna rzeczywistość i doświadczanie jej na zupełnie nieznanym dotąd poziomie. Sam termin „metaverse” to z pewnością mocna kandydatura na marketingowe słowo roku. Ale co tak naprawdę wiemy o rzekomo nadchodzącej wersji Internetu i obecności użytkowników w digitalu?

Czytaj więcej

Osiem najważniejszych tipów dla marki działającej w social mediach

Z mediów społecznościowych korzysta ponad połowa światowej populacji, roz- wijają się one w błyskawicznym tempie i stały się potężnym narzędziem do promocji wszelkiego rodzaju biznesów. Zarówno duże, jak i małe firmy używają ich w swojej codziennej działalności, niezależnie od tego czy chodzi o mar- keting, sprzedaż czy obsługę klienta. Ich obecność w tej przestrzeni nie jest już opcją – jest koniecznością. Sami konsumenci twierdzą (aż 89%!), że najczęściej kupują właśnie od marek, które sami śledzą w social mediach . Co więcej, poszczególne platformy prześcigają się w oferowaniu coraz to nowszych funkcjonalności swoim odbiorcom, za którymi czasami nawet ciężko nadążyć. Dlatego poniżej zostały zestawione najważniejsze tipy odnośnie do skutecznych działań marki w środowisku social media marketingu.

Czytaj więcej

Trendy w Social Mediach na 2023 rok

Influencer marketing rośnie w siłę. Jak wynika z raportu Research and Markets „Globalny rynek platform marketingowych dla influencerów 2021”, przewiduje się, że globalna wartość rynku osiągnie 84,89 mld dolarów do 2028 r. W poniższym zestawieniu można znaleźć trzy kluczowe trendy w social mediach, które będą miały największy wpływ na rozwój rynku.

Czytaj więcej

Na czym tak naprawdę polega praca social media managera?

Słysząc, że zawodowo zajmuję się mediami społecznościowymi, wiele osób wyobraża sobie moją pracę jako niezwykle lekką, zabawną i niezbyt absorbującą. Z pozoru faktycznie może to tak wyglądać – przecież większość z nas korzysta z Instagrama czy Facebooka, więc cóż trudnego może być w ich obsłudze? Jeśli jednak chcemy, aby komunikacja marki w internecie była spójna, przemyślana i spełniała cele biznesowe, to praca social media managera zdecydowanie wykracza poza „klikanie fejsbuków”. No dobrze, to na czym tak naprawdę polega praca takich osób, jak ja?

Czytaj więcej

Jak mówić, by nie wykluczać? Komunikacja inkluzywna

Scrollując swój feed, zapewne coraz częściej trafiasz na content marek, w którym pojawiają się osoby o różnych kolorach skóry, sylwetce, orientacji czy sprawności. Nic dziwnego. Inclusion & diversity to obecnie jedne z najważniejszych trendów w marketingu. Według Mapy Trendów stworzonej przez Infuture Institute, inkluzywność i różnorodność znajdują się w Reactive Zone, co oznacza, że staną się powszechne w ciągu maksymalnie 5 lat[1].

Czytaj więcej

Zróżnicowanie treści na profilu – jak ożywić komunikację?

Komunikacja na profilu Twojej marki, bez względu na jakiej platformie działasz, powinna być nie tylko regularna, ale także przemyślana i atrakcyjna. W Polsce ponad 27 mln osób, czyli aż 72% populacji, aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Jako główne powody korzystania z social mediów, oprócz utrzymywania kontaktów z przyjaciółmi oraz rodziną, które znalazło się na pierwszym miejscu – 53,4%, użytkownicy podają poszukiwanie produktów do zakupu – 28,7% oraz szukanie treści tworzonych przez marki – 26,4% (źródło: https://cutt.ly/LJSeFtF). Jak przy tak licznej grupie przykuć uwagę odbiorców i sprawić, żeby zostali z nami na dłużej?

Czytaj więcej

Wyzwól kreatywność, czyli planer social media managera

Czy często słyszysz: „Prosimy o coś zupełnie innego”, „Myśl out of the box”, „Wyzwól kreatywność” i… następuje ściana. Bo jak wyzwolić krea- tywność „tu i teraz”. Jak oczyścić umysł, aby zadziało się to „out of the box”? Jak „przełączać się” między projektami? Drogi Social Media Managerze, pozwól, że pośpieszę z pomocą i podzielę się z Tobą swoimi sposobami na wyzwolenie tej iskry i przekucie jej w ciekawe pomysły. To co? Gotowy na ruszenie głową?

Czytaj więcej

Social media jako jeden z frontów wojny

Co wydarzyło się przez ostatnie tygodnie w mediach społecznościowych odnośnie do wojny na Ukrainie, prócz masowego zmieniania kolorystyki logotypów, ustawiania nakładek z niebiesko-żółtą flagą na zdjęciach profilowych i publikowania postów pokazujących solidarność z naszymi wschodnimi sąsiadami? Oto analiza najważniejszych trendów dotyczących ukraińsko-rosyjskiego konfliktu, którego jeden z frontów przebiega także w mediach społecznościowych.

Czytaj więcej

Social media. Niebo czy piekło wydawców sieci afiliacyjnych?

Zarabianie w mediach społecznościowych — niegdyś rarytas zarezerwowany wyłącznie dla influencerów, dziś chleb powszedni zwykłego Kowalskiego. Kto lub co za tym stoi? Marketing afiliacyjny, który z roku na rok zyskuje na popularności. Zapraszam na krótki przewodnik po świecie afiliacji i zarabiania online.

Czytaj więcej

Jaki jest wpływ social mediów na skuteczność działań SEO?

Jest pozytywny, negatywny czy go nie ma? A może jest tylko pośredni? W sieci zapoznasz się z różnymi wynikami testów, a także przeczytasz czy wysłuchasz na ten temat wiele opinii, które są wręcz skrajne – niczym debata w polskim Sejmie.

Czytaj więcej

Tego nauczyły cię social media, ale nikt ci wcześniej o tym nie powiedział

Krąży opinia, że jeśli chce się skutecznie działać w social mediach, trzeba je w pełni zrozumieć. W tym stwierdzeniu jest ziarenko prawdy. Jednak ja chciałabym posunąć się o krok dalej i wyjść z założenia, że aby działać skutecznie, trzeba się z nimi polubić, nawzajem inspirować, wyciągać wnioski i uczyć. I właśnie o tym będzie ten tekst. Dowiesz się, jakie umiejętności wypracowałeś, czego się nauczyłeś i co zrozumiałeś dzięki działaniom na Instagramie, Facebooku czy TikToku.

Czytaj więcej