Zróżnicowanie treści na profilu – jak ożywić komunikację?

Social Media

Komunikacja na profilu Twojej marki, bez względu na jakiej platformie działasz, powinna być nie tylko regularna, ale także przemyślana i atrakcyjna. W Polsce ponad 27 mln osób, czyli aż 72% populacji, aktywnie korzysta z mediów społecznościowych. Jako główne powody korzystania z social mediów, oprócz utrzymywania kontaktów z przyjaciółmi oraz rodziną, które znalazło się na pierwszym miejscu – 53,4%, użytkownicy podają poszukiwanie produktów do zakupu – 28,7% oraz szukanie treści tworzonych przez marki – 26,4% (źródło: https://cutt.ly/LJSeFtF). Jak przy tak licznej grupie przykuć uwagę odbiorców i sprawić, żeby zostali z nami na dłużej?


Mów językiem klienta

Zacznij od dobrego rozpoznania swojej grupy docelowej. Sprawdź, kim są Twoi fani – począwszy, od tego, gdzie mieszkają i w jakim są wieku, poprzez ich zainteresowania i spojrzenie na świat, kończąc na języku, jakim posługują się na co dzień. To właśnie on jest kluczem do trafnej i wartościowej komunikacji. Mówiąc językiem naszych odbiorców i potencjalnych fanów pokazujemy, że mówimy o nich, że ich rozumiemy i że dobrze znamy ich świat. Co za tym idzie zwiększymy zaufanie i lojalność użytkowników wobec marki. Dobrą praktyką jest stworzenie persony marketingowej, czyli sylwetki, która pozwoli nam przybliżyć oraz odkryć cechy, światopogląd i emocje drzemiące w potencjalnych klientach. 

To, jak się zachowują i co lubią nasi odbiorcy, determinuje sposób, w jaki będziemy do nich mówić. Innego języka użyjemy na profilu z kategorii beauty, innego dla branży motoryzacyjnej, a jeszcze innego dla tego z obszaru bankowości. Co wcale nie znaczy, iż na jednym z nich musi być to luźna i swobodna komunikacja, a na drugim bardziej formalna i rzeczowa. Oferty bankowe także mogą być przedstawione w lekki sposób, w zależności od tego, co bardziej przyciąga naszą grupę docelową.
 

Ciekawostka
Niestandardowym sposobem na lepsze poznanie nasze grupy docelowej mogą być działania marki na kanale Quora. Jest to portal typu Q & A, na którym użytkownicy zadają pytania todpowiedzi. Tworząc profil specjalisty, który będzie odpowiadał pod szyldem naszej marki na pytania związane z obszarem jej działalności, nie tylko w pośredni sposób wzmacniamy wizerunek marki jako eksperta w swojej dziedzinie, ale także mamy możliwość wejść w bezpośrednią inte...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy