Mów językiem klienta
Zacznij od dobrego rozpoznania swojej grupy docelowej. Sprawdź, kim są Twoi fani – począwszy, od tego, gdzie mieszkają i w jakim są wieku, poprzez ich zainteresowania i spojrzenie na świat, kończąc na języku, jakim posługują się na co dzień. To właśnie on jest kluczem do trafnej i wartościowej komunikacji. Mówiąc językiem naszych odbiorców i potencjalnych fanów pokazujemy, że mówimy o nich, że ich rozumiemy i że dobrze znamy ich świat. Co za tym idzie zwiększymy zaufanie i lojalność użytkowników wobec marki. Dobrą praktyką jest stworzenie persony marketingowej, czyli sylwetki, która pozwoli nam przybliżyć oraz odkryć cechy, światopogląd i emocje drzemiące w potencjalnych klientach.
To, jak się zachowują i co lubią nasi odbiorcy, determinuje sposób, w jaki będziemy do nich mówić. Innego języka użyjemy na profilu z kategorii beauty, innego dla branży motoryzacyjnej, a jeszcze innego dla tego z obszaru bankowości. Co wcale nie znaczy, iż na jednym z nich musi być to luźna i swobodna komunikacja, a na drugim bardziej formalna i rzeczowa. Oferty bankowe także mogą być przedstawione w lekki sposób, w zależności od tego, co bardziej przyciąga naszą grupę docelową.
Ciekawostka |
Niestandardowym sposobem na lepsze poznanie nasze grupy docelowej mogą być działania marki na kanale Quora. Jest to portal typu Q & A, na którym użytkownicy zadają pytania todpowiedzi. Tworząc profil specjalisty, który będzie odpowiadał pod szyldem naszej marki na pytania związane z obszarem jej działalności, nie tylko w pośredni sposób wzmacniamy wizerunek marki jako eksperta w swojej dziedzinie, ale także mamy możliwość wejść w bezpośrednią inte... |
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!