Sztuczna inteligencja – nadzieja czy zagrożenie dla social media managerów?

Social Media

Mimo że sztuczna inteligencja rozwija się od kilku dziesięcioleci, to na rok 2022 przypadł renesans zainteresowania możliwościami AI. To wszystko za sprawą takich narzędzi jak DALL.E 2 i Midjourney, czy w końcu ChatGPT. Ten ostatni zaledwie po 5 dniach od udostępnienia zyskał milion użytkowników, a według „The New York Times” Google z powodu ogromnej popularności bota ogłosiło „kod czerwony”1. Ale czy my jako Social Media Managerowie powinniśmy obawiać się, że sztuczna inteligencja zabierze nam pracę? A może przeciwnie – pozwoli nam ją usprawnić?

Zapraszamy również do przeczytania innego artykułu: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich

POLECAMY

Przyszłość jest teraz

Eksperci prognozują, że w ciągu najbliższych 3 lat aż 90% contentu w internecie może być generowana przez AI2. Nic dziwnego, że według Technavio globalny rynek sztucznej inteligencji w mediach społecznościowych ma do 2026 r. wzrosnąć o 3,66 mld dolarów. A jak zapatrują się na to inne branże? Ze statystyk wynika, że aż 71% firm i liderów uważa, że sztuczna inteligencja i maszynowe uczenie są gamechangerami3. W tym samym badaniu ponad połowa ankietowanych dostrzegła, że dzięki narzędziom wspomaganym przez AI zwiększyła się ich produktywność w pracy4. Dlatego moim zdaniem już teraz powinniśmy skorzystać z szerokich możliwości sztucznej inteligencji, aby wnieść obsługę kanałów w mediach społecznościowych na wyższy poziom. Im szybciej zaczniemy korzystać z dobrodziejstw AI, tym szybciej przystosujemy się do nowej rzeczywistości i nie zostaniemy w tyle za konkurencją. Ale jak zacząć?

Czym jest sztuczna inteligencja?

Najpierw krótkie przypomnienia, czym w ogóle jest sztuczna inteligencja. Najprościej mówiąc to technologia oparta na Big Data, której celem jest naśladowanie pracy ludzkiego mózgu. Rozwiązania oparte na AI na bazie algorytmów, same znajdują zależności pomiędzy otrzymanymi danymi oraz uczą się, jak rozwiązać konkretny problem. Jak to wykorzystać w praktyce? Pr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy