Mój awatar to ja, czyli jak gry zastępują media społecznościowe

Social Media

Media społecznościowe to nieustanna ewolucja, nowe platformy, trendy i rozwiązania. Zdaniem wielu ekspertów, w tym założyciela Facebooka, następnym ważnym etapem naszej obecności w digitalu będzie wirtualna rzeczywistość i doświadczanie jej na zupełnie nieznanym dotąd poziomie. Sam termin „metaverse” to z pewnością mocna kandydatura na marketingowe słowo roku. Ale co tak naprawdę wiemy o rzekomo nadchodzącej wersji Internetu i obecności użytkowników w digitalu?

Technologiczny rozwój zmienił granie w gry z rozrywki doświadczanej solo we wspólną zabawę, potem rywalizację, aż wreszcie w doświadczenie spełniające założenia metaverse, czyli możliwość wirtualnej interakcji w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem awatara. Główną różnicą między grami kompetytywnymi a tymi będącymi wczesną formą metaverse jest sposób spędzania czasu z innymi użytkownikami wykraczający poza rozgrywkę, a skupiający się na kolektywnym doświadczaniu w wirtualnej przestrzeni. Badania dowodzą, że 83% Polaków grających w gry online wykorzystuje je nie tylko do grania[1] i właśnie ten aspekt jest najbliższy temu, jak do tej pory funkcjonowaliśmy w mediach społecznościowych. Jest także decydujący w zawłaszczaniu czasu najmłodszych grup wiekowych, bo przecież znacznie ciekawiej jest komunikować się z rówieśnikami swoim spersonalizowanym awatarem w grze niż poprzez zwykły komunikator tekstowy.

POLECAMY

Gdzie jest młoda target grupa i dlaczego w grze Fortnite?

Statista na podstawie wyników reklamowych szacuje, że globalnie osoby między 13. a 17. rokiem życia stanowią zaledwie 5,5% użytkowników Facebooka[2], a to mniej więcej tyle samo, co użytkownicy 65+. Z kolei na Instagramie grupa ta obejmuje niespełna 9% użytkowników[3]. Łatwo wysnuć wniosek, że młodzi odpływają z najpopularniejszych do tej pory platform na rzecz TikToka (platforma nie dzieli się danymi dotyczącymi użytkowników poniżej 18. ro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy