Tego nauczyły cię social media, ale nikt ci wcześniej o tym nie powiedział

Social Media

Krąży opinia, że jeśli chce się skutecznie działać w social mediach, trzeba je w pełni zrozumieć. W tym stwierdzeniu jest ziarenko prawdy. Jednak ja chciałabym posunąć się o krok dalej i wyjść z założenia, że aby działać skutecznie, trzeba się z nimi polubić, nawzajem inspirować, wyciągać wnioski i uczyć. I właśnie o tym będzie ten tekst. Dowiesz się, jakie umiejętności wypracowałeś, czego się nauczyłeś i co zrozumiałeś dzięki działaniom na Instagramie, Facebooku czy TikToku.

1. Liczy się jakość, a nie ilość

Im więcej, tym lepiej? Niekoniecznie. Czasy, kiedy dla marek i twórców istotny był jedynie licznik zgromadzonych fanów, dawno odeszły w zapomnienie. Najlepszy klient, fan czy odbiorca to osoba zaangażowana, która wręcz oczekuje naszych treści i utożsamia się z naszą misją i poglądami. Jaki z tego płynie wniosek? Mając 100 zaangażowanych i realnych odbiorców, zyskamy więcej, niż skupiając się na wielkości profilu samej w sobie. Doceniajmy więc, nie ile osób nas obserwuje i śledzi, ale kto i jak to robi.

2. Intuicja niejednokrotnie wygrywa z działaniem algorytmów

Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że trendów i technicznych aspektów funkcjonowania algorytmów zawsze można się nauczyć. Lepiej lub trochę gorzej, ale podstawy przy odrobinie chęci przyswoi każdy z marketerów. Intuicja to coś, co się posiada lub nie. To właśnie ona stwarza potencjał na stworzenie viralu/trendu/posta, który wpadnie w gusta naszych odbiorców. To chwytliwy temat i sposób jego ujęcia  jest nośnikiem sukcesu. Znajomość algorytmu w tym przypadku to narzędzie pomocnicze. Słuchając intuicji, tworzymy materiały w zgodzie z sobą/wizją marki i to one powinny być bazą naszych działań.

3. Masz prawo do swojego zdania

Naprawdę masz. Nie musisz mieć perspektywy takiej jak inni. Kanały takie jak Facebook, Instagram czy TikTok są takim małym (lub większym) wydzielonym w i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy