W tym artykule będziemy chciały pokazać, dlaczego warto postawić na kreatywną komunikację. Zaznaczamy, że poruszymy głównie aspekt kreatywności językowej, przykładów jej wykorzystania oraz efektów, jakie tak prowadzona komunikacja może przynieść.
POLECAMY
Czym właściwie jest kreatywność językowa?
Według definicji kreatywność to „zdolność tworzenia czegoś nowego lub oryginalnego, przynoszącego nowe rozwiązania”. Osoba cechująca się kreatywnością jest odważna i skłonna do łamania konwencji. W pracy w marketingu bardzo ważne jest połączenie kreatywności z kompetencjami językowymi.
Osoba, u której harmonijnie nastąpi konsolidacja tych cech, przy tworzeniu tekstów (m.in reklamowych), będzie umiejętnie żonglowała zasobem słownikowym, co można nazwać właśnie kreatywnością językową (za: Burska i in., Kreatywność językowa w reklamie). Skupimy się na przykładach twórczego wykorzystania języka przy tworzeniu komunikatów w mediach społecznościowych, głównie postach na Facebooku, ale także w formatach dostępnych na Instagramie, jak Reelsy, Karuzele czy InstaStories.
Po co stosować kreatywność językową?
Jako użytkownicy mediów społecznościowych codziennie stykamy się z niezliczoną liczbą treści na naszych feedach na Facebooku, Instagramie, TikToku czy YouTubie. Jako marketerzy musimy nie lada się wysilić, by akurat komunikat naszej marki zwrócił uwagę odbiorcy. Najlepiej takiego, który zalicza się do naszej grupy docelowej. Dopiero po spełnieniu tych warunków możemy ogłosić sukces!
Zacznijmy zatem od początku. Uwagę adresata zwrócimy m.in. dzięki wykorzystaniu kreatywności językowej, w od...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!