Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

21 lutego 2020

NR 14 (Luty 2020)

LinkedIn w liczbach – jak budować zasięgi i zaangażowanie

0 1938

LinkedIn to portal, który gromadzi w jednym miejscu dużą liczbę przedsiębiorców, ekspertów oraz specjalistów z całego świata. Zbudowanie profilu profesjonalisty, którego marka i pozycja będzie ceniona zarówno przez klientów, jak i osoby z branży, wymaga strategii, czasu, a także pomysłu. Co ważne, LinkedIn jest narzędziem, które pozwala skuteczność swoich działań nadzorować, obserwować i mierzyć. Jak zatem generować duże zasięgi, by angażować społeczność oraz wykorzystać statystyki do mądrych działań marketingowych?

Zacznę od tego, że same liczby to za mało, by mówić o sukcesie. Tak samo jak piękny wizerunek nie wystarczy, by pozyskiwać skutecznie klientów. Oczywiście im większa ilość obserwatorów i osób zaangażowanych w działania danej marki, tym większa szansa na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców. Jednak wygenerowanie dużych zasięgów czy radość z imponującej liczby obserwatorów nie zawsze będzie przekładać się na większą sprzedaż. Warto więc skupiać się na liczbach i statystykach, które pomagają nadzorować skuteczność i kierunek działań.

POLECAMY

Siła interakcji

Niezwykłą siłą social mediów jest interakcja między użytkownikami, a możliwości, które w tym zakresie dostarcza LinkedIn, przedstawiłam w poniższych punktach:

  • Po pierwsze – polubienia, czyli tzw. reakcje pod publikacjami. To jedne z najszybciej wpadających w oko liczb, które są widoczne na tablicy głównej portalu. Duża liczba reakcji przykuwa uwagę i użytkownik podświadomie szuka odpowiedzi na pytanie, co takiego uzbierało tak dużo reakcji. Przez to zwiększamy prawdopodobieństwo, że przeczyta on  daną publikację.
  • Po drugie – komentarze. Każdy post i artykuł umożliwia użytkownikowi dodanie do niego  opinii. Z jednej strony jest to najtrudniejsza do pozyskania akcja, ponieważ  LinkedIn p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy