Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

14 grudnia 2022

NR 28 (Grudzień 2022)

Mitologia LinkedIn Ads – czyli fakty i mity reklamy na LinkedIn

0 117

W roku 2003 na mapie świata pojawiło się nowe wirtualne państwo pod nazwą LinkedIn. Początkowo większość jego mieszkańców stanowił wpływowy ród Przedsiębiorców, pochodzących głównie z obszarów Doliny Krzemowej. Z biegiem czasu miejsce to zaczęło przykuwać uwagę Maklerów z Wall Street, Workersów i Karierowiczów, co zainteresowało Headhunterów upatrujących w nim szans na znalezienie wybitnych talentów.

Społeczność tego miasta zaczęła się sukcesywnie rozrastać, a co za tym idzie - pojawiły się nowe możliwości biznesowe, jak i potrzeby dotarcia ze swoimi produktami oraz usługami do szerszego grona odbiorców. W 2005 r. wprowadzono pierwszą reklamę pod nazwą LinkedIn Ads, która miała stać się punktem zwrotnym w rozwoju ekonomicznym państwa i tak też się stało... Zaczęto stopniowo wdrażać nowe formaty, takie jak reklamy tekstowe czy treści sponsorowane.

POLECAMY

LinkedIn zaczął aspirować do miana głównego ośrodka na szlaku handlowym współczesnego świata.

Okres rozkwitu przypada na 2016 r., gdy to najeźdźcy z Microsoftu przejęli państwo i wyznaczyli mu nowy kierunek rozwoju. Wprowadzili m.in. możliwość śledzenia konwersji, analizy danych demograficznych, formularze generowania leadów, czy takie formaty, jak wideo, karuzela i wydarzenie.   

LinkedIn stał się największą na świecie platformą dla profesjonalistów i wciąż wiedzie prym w tym zakresie w przestrzeni online, zrzeszając aktualnie 875 mln* użytkowników, z czego 5,3 mln* pochodzi z Polski. Te liczby to także olbrzymi potencjał reklamowy, jaki oferuje. Pomimo jego skali w dalszym ciągu jest jednak obiektem lęku, obaw i licznych stereotypów, które skutecznie zniechęcają do jego eksploracji. Najwyższy czas, by zweryfikować, co jest faktem, a co mitem w kontekście LinkedIn Ads.  

MIT I 

R...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy