Na początek warto uświadomić sobie, że wszystkie media społecznościowe, z których korzystamy na co dzień, są tak naprawdę efemeryczne. Przychodzą i odchodzą. Polski Blip przestał istnieć, tak jak w zapomnienie odchodzi obecnie Nasza Klasa. Mało kto z nas pamięta MySpace czy korzysta z last.fm.
Nasze konta na Facebooku, Instagramie, LinkedIn czy innych social mediach tak naprawdę nie są nasze i można porównać ich użytkowanie do wypożyczania mieszkania, z którego nie zawsze prosto, ale jednak ktoś może nas wyrzucić. Jesteśmy uzależnieni od algorytmów, banów, spadków zasięgu, przejęć kont czy finalnie samej sytuacji gospodarczej (zob. chociażby sytuacja TikToka w Stanach Zjednoczonych).
Żeby zrozumieć media społecznościowe, umieć ocenić tendencje spadkowe albo wzrostowe czy finalnie wybrać odpowiednie kanały komunikacji, warto na samym początku sięgnąć po statystyki wykorzystania mediów społecznościowych.
Nie tylko w ostatnim roku czy miesiącu, ale analizując je miesiąc po miesiącu czy w porównaniu z rokiem poprzednim.
Kwestie, na które warto zwrócić uwagę, to:
- liczba pobrań aplikacji – nie świadczy ona o samym wykorzystaniu danego kanału (ileż to razy pobieramy coś na telefon i więcej takiej aplikacji nie otwieramy), ale o jego popularności w danym okresie (np. szum mediowy, aplikacja w trendach)...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!