OSIEM ZASAD SKUTECZNEJ MODERACJI NA FACEBOOKU

Komunikacja w social mediach

Media społecznościowe to coraz częściej platformy do bezpośredniego kontaktu z obecnym lub potencjalnym klientem. Choć duże brandy mają już zazwyczaj wypracowane reguły postępowania, mniejsze marki wciąż nie zawsze wiedzą, w jaki sposób podejść do obsługi klienta w kanałach social media. Jakie są dobre praktyki moderacji na Facebooku, a czego unikać w komunikacji z klientami? Podpowiem ci, jak sprawić, by praca moderatora była przyjemniejsza i skuteczniejsza, a także aby nie cierpiała przy tym ani satysfakcja użytkownika, ani wizerunek marki.

#1 Poznaj swoich odbiorców 

Pierwsza zasada skutecznego marketingu to dobre poznanie swoich odbiorców. Nie inaczej jest w przypadku prowadzenia obsługi klienta na Facebooku czy jakimkolwiek innym kanale społecznościowym. 
W zależności od tego, czy twoimi odbiorcami są nastolatkowie, osoby dorosłe pracujące na pełen etat, młode matki, czy osoby na emeryturze, będziesz używać zarówno innego tonu wypowiedzi, jak i innej formy – bardziej lub mniej oficjalnej. 
Musisz wiedzieć, do których komentarzy (lub na których profilach, jeśli moderujesz ich kilka) możesz podejść bardziej na luzie, a kiedy odpowiedzieć niemal jak na oficjalne zażalenie. Niezmiennie świetnym przykładem są odpowiedzi moderatorów na profilu McDonald’s. 

POLECAMY

Rys. 1. Swobodne podejście moderacji


Potrafią oni nie tylko doskonale dopasowywać ton wypowiedzi do każdego zapytania (rys. 1), ale też dywersyfikować odpowiedzi nawet na niemal identyczne komentarze (rys. 2).

Rys. 2. Przykład radzenia sobie z negatywnymi komentarzami na profilu McDonald’s

#2 Dobra organizacja to podstawa 

Moderacja profilu, na którym dziennie pojawiają się dziesiątki komentarzy oraz prywatne wiadomości, jest niemałym wyzwaniem. 
Dlatego ważne jest, byś odpowiednio organizował swoją pracę – potrafił zweryfikować komentarze lub wiadomości z udzieloną odpowiedzią oraz te, które p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy