#1 Poznaj swoich odbiorców
Pierwsza zasada skutecznego marketingu to dobre poznanie swoich odbiorców. Nie inaczej jest w przypadku prowadzenia obsługi klienta na Facebooku czy jakimkolwiek innym kanale społecznościowym.
W zależności od tego, czy twoimi odbiorcami są nastolatkowie, osoby dorosłe pracujące na pełen etat, młode matki, czy osoby na emeryturze, będziesz używać zarówno innego tonu wypowiedzi, jak i innej formy – bardziej lub mniej oficjalnej.
Musisz wiedzieć, do których komentarzy (lub na których profilach, jeśli moderujesz ich kilka) możesz podejść bardziej na luzie, a kiedy odpowiedzieć niemal jak na oficjalne zażalenie. Niezmiennie świetnym przykładem są odpowiedzi moderatorów na profilu McDonald’s.
Potrafią oni nie tylko doskonale dopasowywać ton wypowiedzi do każdego zapytania (rys. 1), ale też dywersyfikować odpowiedzi nawet na niemal identyczne komentarze (rys. 2).
#2 Dobra organizacja to podstawa
Moderacja profilu, na którym dziennie pojawiają się dziesiątki komentarzy oraz prywatne wiadomości, jest niemałym wyzwaniem.
Dlatego ważne jest, byś odpowiednio organizował swoją pracę – potrafił zweryfikować komentarze lub wiadomości z udzieloną odpowiedzią oraz te, które pozostają wc...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!