Pasja i praca w jednym, czyli o możliwościach zarabiania na serwisie YouTube

Strategie w social mediach

Od 2005 r., kiedy to Steve Chen, Chad Hurley i Jawed Karim założyli YouTube, a ten ostatni wrzucił na platformę pierwszy, słynny już filmik „Me at the zoo”, platforma pokonała niezwykle długą drogę, a tworzenie contentu wideo do sieci uległo znaczącej profesjonalizacji. Obecnie publikowanie materiałów na kanale YouTube to dla rzeszy twórców nie tylko pasja, ale również praca, któ- ra łączy się oczywiście z zarobkiem uzyskiwanym z kilku źródeł.

Youtuberzy mogą zarabiać dzięki współpracy z markami poprzez lokowania produktów czy filmy dedykowane, promując i sprzedając własne produkty lub usługi oraz dzięki narzędziom monetyzacji, zapewnianym bezpośrednio przez platformę. YouTube oferuje najbardziej złożony system, pozwalający na zarabianie na swojej treści ze wszystkich kluczowych platform społecznościowych. Próg wejścia nie jest przy tym zbyt wysoki – aby dołączyć do programu partnerskiego i monetyzować swoje treści, kanał powinien zgromadzić 1000 subskrybentów, 4000 godzin oglądania publicznych filmów na kanale oraz nie posiadać aktywnych ostrzeżeń o naruszeniu wytycznych dla społeczności.
Źródła zarobku możemy w tym wypadku podzielić na kilka kategorii: przychód z wyświetlanych reklam, wspieranie kanału, Superczat oraz YouTube Premium. Z powyższych najbardziej kluczowe z perspektywy twórców są zarobki uzyskane dzięki reklamom wyświetlanym prze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy