Tak jak prawo ciążenia działa zarówno na jabłko, jak i na gruszkę, tak prawo percepcji wpływa na produkt oraz jego cenę. Ta sama kwota może wydawać się niższa lub wyższa w zależności od tego, jak ją przedstawisz. W tym artykule poznasz kilka psychologicznych strategii, dzięki którym twoje ceny będą wydawać się dużo bardziej
korzystne.
POLECAMY
Łatwość poznawcza
Łatwość poznawcza pojawia się wtedy, kiedy rzeczy gładko wchodzą nam do głowy. Mózg preferuje takie informacje, które z łatwością może przetworzyć, i nagradza nas w określony sposób. Teksty, które łatwo się czyta, szybciej zapamiętujemy. Liczby, które szybciej przetwarzamy, postrzegamy jako niższe.
Strategia 1. – niska cena po lewej
Kierunki potrafią wywołać określone skojarzenia. Na przykład „w górę” kojarzy się zazwyczaj pozytywnie: „kciuki w górę”, „w górę serca”, „błękitne niebo nad nami”. Natomiast to, co na dole, budzi konotacje negatywne: „spadać w dół”, „mieć doła”, „kciuki w dół”. Naukowcy udowodnili, że dzięki podobnym skojarzeniom łatwiej przetwarzamy słowa pozytywne, kiedy znajdują się one na górze ekranu, a negatywne – kiedy wyświetlaj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!