Proces digitalizacji – przyspieszony przez globalną pandemię COVID-19 – zrewidował wiele strategii marketingowych firm i wymusił tworzenie nowych, które skupiają się na działaniach online i na nowej ścieżce zakupowej klienta. Firmy muszą zadbać o to, aby zoptymalizowane strategie i działania realizowały następujące kwestie:
- utrzymanie retencji i bazy stałych klientów,
- zwiększenie obecności online,
- skupienie na konwersji,
- lepszy pomiar efektywności działań,
- szybkie testowanie nowych rozwiązań i narzędzi.
W ten sposób marki mogą szybko zaadaptować się do zachodzących zmian, zminimalizować odpływ klientów, zdobyć nowych lub zyskać przewagę konkurencyjną. Tu kluczowe jest, by – jak to w biznesie – budowę strategii rozpocząć od wyznaczenia celów.
Jeśli efekty nie są zadowalające, najprawdopodobniej powinniśmy zmienić taktykę działań w swoich kanałach społecznościowych. Ale żeby to zrobić, musimy wiedzieć, co, jak i kiedy liczyć.
A to zależy od wyznaczonego celu, bo przy planowaniu efektywnej strategii nie ma miejsca na błędy.
Co de
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!