VOD w social mediach – 2022 rokiem walki o widza

Komunikacja w social mediach

Telewizja i internet idą w parze. Nie tylko za sprawą multiscreeningu (jednoczesne oglądanie TV i przeglądanie treści na innym urządzeniu), ale przede wszystkim streamingu wideo, czyli rynku wartego dziś ponad 400 mld dolarów. W momencie, w którym w Polsce debiutuje HBO Max, a za chwilę Disney+, warto przyjrzeć się, jak i gdzie o poszczególnych platformach piszą polscy i zagraniczni internauci. Czy i jak zarządzający profilami marek powinni wykorzystywać uwielbienie Polaków do filmów i seriali?

Potencjał rynku SVOD

Według estymacji Digital TV Research, łączna liczba subskrypcji SVOD (Subscribed Video on Demand) przekroczyła już miliard aktywnych kont, a w najbliższych pięciu latach wzrośnie o 65%1. Biorąc pod uwagę fakt, że dziś już około 60% ziemian podłączonych jest do sieci2, można z dużym prawdopodobieństwem oszacować, iż abonament Netflixa, HBO czy innej platformy będzie posiadał co najmniej co czwarty internauta. Europa Wschodnia to zaś jeden z najdynamiczniejszych rynków, który ma urosnąć ponaddwukrotnie – z 22 do 47 mln subskrypcji. Nic więc dziwnego, że zainteresowanie nim okazał np. Disney, który już niebawem udostępni polskim fanom m.in. światy Marvela i Star Wars. 
Jak prezentuje się łączna liczba subskrybentów największych anglojęzycznych platform? Zdecydowanie wygrywa Netflix, z niemal 222 milionami abonentów na koniec 2021 roku. Przewagę powinien zwiększyć też fakt, że Amazon Prime Video to niejako gratis do głównych usług Amazona – nie wszystkie konta należą więc do użytkowników, którym zależy na contencie wideo. Opracowując wykres przedstawiony...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy