Wirtualni asystenci od KODA Bots – case study

Komunikacja w social mediach

Kiedy pięć lat temu Biuro Obsługi Klienta TVN Digital uruchamiało Facebook Messengera jako nowy kanał kontaktu z użytkownikami, pomysł wydawał się dość nietypowy. Social media uważane były wtedy za miejsce dla treści rozrywkowych i promocyjnych. Tymczasem w marcu 2020 roku już połowa wszystkich zapytań i kontaktów od klientów Playera pochodziła właśnie z Messengera. A że są ich tysiące, to do akcji wkroczyli wirtualni asystenci – Julia i Radek – stworzeni przez KODA Bots.

Dlaczego Messenger? Pierwsza i oczywista odpowiedź – bo jest najpopularniejszym komunikatorem w Polsce i korzysta z niego 13,8 mln osób (źródło: Napoleon Cat). Druga nasuwa się, gdy dodamy, że są to widzowie i użytkownicy serwisu VOD. Od dawna nie siedzą już tylko na kanapie, wpatrzeni w telewizor, ale mają przy sobie telefon i ich interakcje na kilku ekranach często płynnie się przeplatają. Jeśli mają problem podczas oglądania filmu z internetowej wypożyczalni VOD, szukają szybkiego rozwiązania. Zadają więc pytania w komunikatorze i otrzymują pomoc o dowolnej porze dnia. Była to zatem naturalna droga rozwoju w obszarze customer service. 
Przygotowania rozpoczęliśmy od przyjrzenia się rozwiązaniom do automatyzacji obsługi użytkownika w USA i Europie. Tu warto wspomnieć o BlueBot – bocie znanych linii lotniczych, który stanowi świetny przykład tego, jak naturalna i płynna może być konwersacja. Jest doskonale przygotowany po...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy