Wpływ zmian w systemie iOS 14 na reklamy i zagrożenia

Sprzedaż w social mediach

Firma Apple w 2020 r. zapowiedziała wprowadzenie zmian w obrębie systemu iOS, których celem będzie zwiększenie prywatności użytkowników oraz ograniczenie śledzenia ich aktywności. Po zainstalowaniu aktualizacji systemu iOS, użytkownicy musieli wyrazić zgodę lub zablokować śledzenie swoich aktywności. Z jednej strony osoby dbające o swoją prywatność poczuły ulgę ze względu na zaproponowane rozwiązania, z drugiej strony reklamodawcy zaczęli drżeć o przyszłość digital marketingu, jaki do tej pory był znany. Jedno jest pewne – zmiany wprowadzone przez iOS 14 to dopiero początek zwrotu w kierunku większej kontroli nad własnymi danymi.

Prywatność w sieci – spojrzenie wstecz

Kwestia prywatności w sieci jest tematem nierozerwalnie związanym z rozwojem internetu. Początki funkcjonowania sieci mogły dawać iluzję pewnej anonimowości w korzystaniu z niej bez narażania swojej prywatności na szwank. Głównie dlatego, że większość użytkowników pozostawała biernymi odbiorcami treści lub wchodziła w interakcję z publikującymi w dość ograniczonym stopniu. Ochrona prywatności w takich warunkach nie stała na szczycie listy priorytetów internautów – w końcu większość z nich ukrywała się za jakimś pseudonimem, a swoim zachowaniem w sieci udostępniała publikującym jedynie dane statystyczne. Wszystko zaczęło się zmieniać wraz z nadejściem ery web 2.0. 

POLECAMY

Od tej pory użytkownicy internetu przestali być wyłącznie konsumentami treści – sami chętnie zaczęli je wytwarzać. Połowa pierwszej dekady tego stulecia to początek triumfalnego pochodu mediów opartych na twórczości internautów. Olbrzymie sukcesy święciły wtedy fora internetowe gromadzące wielotysięczne społeczności, blogi oraz pierwsze portale społecznościowe. Te ostatnie otwierały użytkowników na kwestię obecności swojego realnego profilu w sieci, aby móc zostać znalezionym przez swoich znajomych. Pozostawanie w cieniu lub tworzenie swojego alter ego nie gwarantowało sukcesu i odbierało przyjemność z korzystania z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy