Kluczem do poznania człowieka i jego emocji, a następnie tworzenia na tej podstawie skutecznej komunikacji jest, niestety, teoria i psychologiczne podstawy. Istnieje ponad 600 (!) definicji emocji, ale tą, którą subiektywnie cenię najbardziej, jest definicja G.L. Clore i A. Orton, ponieważ jest wypadkową tych wszystkich 600 definicji (autorzy przyjrzeli się każdej):
POLECAMY
Można zatem powiedzieć, że emocje to zjawisko bardzo złożone, nazywa się je zresztą „zjawiskiem wieloskładnikowym”.
Emocje charakteryzują się następującymi cechami:
- Występowanie uczuć (afektów) lub pewnych wewnętrznych stanów lub procesów.
- Pojawiają się w wyniku reakcji na wydarzenia (nie biorą się same z siebie, zawsze musi się coś wydarzyć, chociażby w naszym życiu wewnętrznym!).
- Świadomy charakter (prędzej czy później zdajemy sobie sprawę z ich występowania).
- Wyrażają się zachowaniem (nasze ciało świadomie bądź nie reaguje na emocje).
- Mają charakter oceniający (coś jest dobre lub złe).
Z jednej strony w mediach społecznościowych jesteśmy niezwykle emocjonalni i wykorzystujemy emojis, z drugiej strony zaś nasze społeczeństwo wypierało i wypiera emocje. Jesteśmy „w gorącej wodzie kąpani”, a mężczyźni „płaczą jak baba”. Większo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!