Przez kilka lat pracy jako konsultant i szkoleniowiec miałem okazję współpracować z przedstawicielami najróżniejszych branż – audytować ich działania, doradzać i przygotowywać strategie. Firmy te wykorzystywały Facebooka i Instagrama do realizacji wielu różnych celów marketingowych – od budowania świadomości do generowania leadów i konwersji. Cechą wspólną większości z nich były określone pytania dotyczące najpopularniejszych platform społecznościowych. Niniejszy artykuł stanowi zbiór, podsumowanie mitów dotyczących Facebooka i Instagrama, z którymi spotykałem się w ciągu ostatnich lat.
POLECAMY
Z artykułu nauczysz się:
- Dlaczego zasady EdgeRanku już od dawna nie mają zastosowania w ekosystemie Facebooka.
- Skąd czerpać wiedzę na temat najnowszych zmian w algorytmach na Facebooku.
- Dlaczego istotne jest testowanie różnych formatów i czasu publikacji.
- Dlaczego korzystanie z popularnych hashtagów nie zawsze jest dobrą metodą na budowanie widoczności.
1. Zasięgi organiczne na Facebooku nie istnieją i dążą do zera
Istnieją. Kłamstwem byłoby napisać, że istnieją i mają się dobrze, porównując dzisiejsze przeciętne zasięgi organiczne do tych, które strony uzyskiwały jeszcze kilka lat temu. Ale jak pokazuje praktyka, zarówno duże, jak i małe strony wciąż mogą liczyć na bezpłatne docieranie do zgromadzonych na profilach odbiorców,
a nawet do szerszego grona przez zasięg wirusowy wygenerowany przez zaangażowanych użytkowników.
Aby uzyskać zasięg wirusowy, kluczowe jest m.in.:
- dokładne poznanie swoich odbiorców, ich preferencji, nawyków, postaw, motywacji, celów, sposobów korzystania z serwisów społecznościowych itp.,
- wysyłanie do Facebooka możliwie wielu sygnałów na temat preferowanych grup odbiorców (np. przez organiczne targetowanie treści, szczególnie na „dużych” stronach),
- zwinne działanie i dostosowywanie strategii komunikacji względem zmian w algorytmach, dopasowanie treści do preferencji odbiorców, co skutkuje wartościowym zaangażowaniem,
- spełnienie wszystkich wymogów technicznych, a więc odpowiednie uzupełnienie i skategoryzowanie swojej strony, publikowanie formatów zgodnych z wytycznymi Facebooka,
- dbanie o wysokiej jakości zaangażowanie odbiorców (nie przez np. szt...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!