Dziewięć mitów na temat Facebooka i Instagrama – o zasięgach, algorytmie i publikacji treści

Komunikacja w social mediach

Przez kilka lat pracy jako konsultant i szkoleniowiec miałem okazję współpracować z przedstawicielami najróżniejszych branż – audytować ich działania, doradzać i przygotowywać strategie. Firmy te wykorzystywały Facebooka i Instagrama do realizacji wielu różnych celów marketingowych – od budowania świadomości do generowania leadów i konwersji. Cechą wspólną większości z nich były określone pytania dotyczące najpopularniejszych platform społecznościowych. Niniejszy artykuł stanowi zbiór, podsumowanie mitów dotyczących Facebooka i Instagrama, z którymi spotykałem się w ciągu ostatnich lat.

 

Z artykułu nauczysz się:

 

POLECAMY

  • Dlaczego zasady EdgeRanku już od dawna nie mają zastosowania w ekosystemie Facebooka. 
  • Skąd czerpać wiedzę na temat najnowszych zmian w algorytmach na Facebooku. 
  • Dlaczego istotne jest testowanie różnych formatów i czasu publikacji. 
  • Dlaczego korzystanie z popularnych hashtagów nie zawsze jest dobrą metodą na budowanie widoczności. 

 

1. Zasięgi organiczne na Facebooku nie istnieją i dążą do zera 

Istnieją. Kłamstwem byłoby napisać, że istnieją i mają się dobrze, porównując dzisiejsze przeciętne zasięgi organiczne do tych, które strony uzyskiwały jeszcze kilka lat temu. Ale jak pokazuje praktyka, zarówno duże, jak i małe strony wciąż mogą liczyć na bezpłatne docieranie do zgromadzonych na profilach odbiorców, 
a nawet do szerszego grona przez zasięg wirusowy wygenerowany przez zaangażowanych użytkowników. 

Aby uzyskać zasięg wirusowy, kluczowe jest m.in.: 

  • dokładne poznanie swoich odbiorców, ich preferencji, nawyków, postaw, motywacji, celów, sposobów korzystania z serwisów społecznościowych itp., 
  • wysyłanie do Facebooka możliwie wielu sygnałów na temat preferowanych grup odbiorców (np. przez organiczne targetowanie treści, szczególnie na „dużych” stronach), 
  • zwinne działanie i dostosowywanie strategii komunikacji względem zmian w algorytmach, dopasowanie treści do preferencji odbiorców, co skutkuje wartościowym zaangażowaniem, 
  • spełnienie wszystkich wymogów technicznych, a więc odpowiednie uzupełnienie i skategoryzowanie swojej strony, publikowanie formatów zgodnych z wytycznymi Facebooka, 
  • dbanie o wysokiej jakości zaangażowanie odbiorców (nie przez np. sz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy