Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social media

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

Naga prawda o Facebooku…?

0 26

Co jakiś czas trafiają do mnie osoby, które opowiadają niestworzone HISTORIE o tym, jak robić REKLAMY za ZERO! Postanowiłem walczyć z TYMI BZDURAMI. Poniżej znajdziecie opis najbardziej BZDURNYCH rzeczy, które słyszałem.

Z artykułu nauczysz się:

  • Dlaczego na Facebooku nie ma możliwości reklamowania się „za darmo”.
  • Z czego składa się ekosystem Facebooka.
  • Jakie są trzy kluczowe aspekty kierowania reklam na Facebooku.
  • Jak przeprowadzić sprzedaż na stronie www dzięki dobrze przygotowanej kampanii.

 

Do najczęściej docierających do mnie BZDUR zaliczam m.in. kwestie takie jak to, że w FastTony.es da się zrobić reklamę rozliczaną za udostępnienia, więc post, który zrobisz, da Ci ZA DARMO wejścia na stronę. Jest to bzdura – nigdy, nigdy, nigdy niczego takiego nie było...Kolejna totalna bzdura to rób wideo, które ma być rozliczane za obejrzenie 3, 6, 15 s, ale w WIDEO od pierwszej sekundy mów ludziom, by klikali w LINK – mentalność z czasów 3 s za free 
w iDEA… Trzecią bzdurną kwestią jest stworzenie postów, które są postami przenoszącymi na stronę i kombinacje, by rozliczać to za polubienia strony – bez komentarza…

Bzdury, bzdury i bzdury!

Po pierwsze, jeśli sądzicie że Facebook to grupa ludzi, którzy nic nie umieją i dają się oszukiwać, bo są tacy głupi, to przypomnę Wam, że ta zgraja ludzi UTRZYMUJE się z reklam i zbudowała większą firmę od Twojej. Jeśli dobrze pamiętam, to mieli 56 MLD przychodu w 2017 roku, gdzie większość to były przychody z reklamy! Tam pracują mądrzy ludzie, którzy wiedzą więcej niż Wam się wydaje, i nie tworzą systemu, jaki ma z założenia ich samych oszukiwać (fakt, są BUGI, ale to wypadki przy pracy – co przy tak wielkiej organizacji zdarza się każdej firmie).

Po drugie – ekosystem Facebooka składa się z wielu elementów zarządzających dystrybucją i optymalizacją reklamy, które pilnują, by osiągane wyniki były dobre. Dobre zarówno dla FB, jak i reklamodawcy. 

Jak optymalizować na tym etapie? Jest wiele sposobów, ja opiszę najprostszy. Jeśli Twoja reklama się „świetnie klika” (ma dużo klików na każde 1000 wyświetleń), to możesz rozliczyć jak w CPM, a nie CPC (dzięki temu przestajesz płacić za kliki, a masz stawkę za wyświetlenia – przez FT można zmieniać mod...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy