Od przewodników po miastach, przez wydarzenia i grupy, aż po nadchodzące zmiany w sposobie recenzowania fanpage’y, biznesy lokalne stają się częścią coraz bardziej rozbudowanego ekosystemu. W przytoczonych przez nasz zespół case’ach znajdziesz, Czytelniku, wiele różnych sposobów na promocję biznesów, które spotykają się z klientem offline.
POLECAMY
Jak najłatwiej rozdzielić komunikację centralną i lokalną dla każdej franczyzy wegańskiej burgerowni? Lokalizacje na Facebooku
Monika Kozłowska: Często marki, pod których szyldem funkcjonuje cała grupa lokali, chcą zachować możliwość lokalnej komunikacji z fanami pomimo sieciowego charakteru biznesu. To ważny element komunikowania tożsamości marki jako niemasowej i wyjątkowej. Jak jednak zrobić to autentycznie, zachowując jednocześnie porządek i spójność w komunikacji?
To właśnie stanowiło wyzwanie w przypadku klienta, z którym pracuję na co dzień – wegańskiej burgerowni Krowarzywa, która posiada już 10 lokali na terenie całej Polski. W jej przypadku korzystam z mechanizmu lokalizacji na Facebooku – sieci oddzielnych, lokalnych stron „podpiętych” pod fanpage główny. Wszystkie te lokalizacje można odnaleźć na zbiorczej mapie, zachowana jest także możliwość oznaczania się w każdej z nich czy też zostawiania lokalnych recenzji.
Rys. 1. Lokalizacje na fanpage’u Krowarzywa. Umiejscowienie każdej z nich pokazane jest na mapie Polski, a Facebook automatycznie wskazuje nam te znajdujące się najbliżej nas
Przyjęłam przejrzysty system komunikacji centralnej i lokalnej. Na g...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!