„Do czego mi się to przyda?” spytał w 1985 r. prezes Coca-Coli, gdy stracił 34 mln dol., ponieważ źle zinterpretował wyniki badań konsumenckich. Na ich podstawie podjął decyzję, by wprowadzić na rynek nowy produkt, który nie spotkał się z uznaniem klientów. Swoje niezadowolenie wyrazili w 400 000 telefonach do biura obsługi klienta, a także poprzez decyzje podjęte przy sklepowych kasach. Produkt osiągnął tak niską sprzedaż, że zniknął z półek po dwóch tygodniach od premiery.
POLECAMY
„Do czego mi się to przyda?” spytał chwilę później prezes koncernu Nokia, który popełnił błąd odwrotny – zignorował dostępne wyniki rozległych badań entograficznych i odmówił wprowadzenia nowego produktu, skutkiem czego spóźnił się z wejściem na rynek szacowany na 470 mld dol. Dokładniej rzecz ujmując, prezes Nokii uznał, że nikt nie będzie chciał kupić smartfona.
Błędy w analizie danych nie ominęły więc największych graczy rynku – o skutkach źle zinterpretowanych statystyk boleśnie przekonały się takie marki jak Colgate, Apple,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!