Dołącz do czytelników
Brak wyników

Klient w centrum – Pięć kampanii, które zainspirują Cię do działania

Artykuł | 17 września 2018 | NR 6
393

W świecie rządzonym przez algorytmy to kampanie, które inicjują interakcje i zachęcają użytkowników do aktywnego tworzenia i uczestnictwa, będą tymi, które pozwolą uzyskać najlepsze wyniki. Jeśli właśnie planujesz kolejną kampanię w social mediach, to mam dla Ciebie pięć inspirujących przykładów marek, które umiejętnie wykorzystały wiedzę o preferencjach i upodobaniach swoich fanów, aby odnieść sukces.

Kronkiwongi – LEGO

Z badań przeprowadzonych przez The LEGO Foundation wynika, że 98% trzylatków ma wręcz genialny poziom twórczego myślenia, ich mózg nieustannie poszukują nowych możliwości i rozwiązań. Kreatywne myślenie maleje wraz z wiekiem i w grupie powyżej 25. roku życia jedynie 2% osób zachowuje taki sam poziom kreatywności, który wykazywali jako dzieci. 

Kampanią Kronkiwongi producent kultowych klocków chciał przypomnieć rodzicom, że LEGO to nieograniczone możliwości kreowania własnych konstrukcji, rozwijania ciekawości oraz potencjału twórczego.

Seria filmów zrealizowanych z udziałem „prawdziwych” dzieci z różnych krajów i kultur inspirowała dorosłych, aby pobudzili wyobraźnię swoich dzieci i zaangażowali je w budowanie własnej interpretacji Kronkiwongi. 

Rodzice z całego świata dzielili się dziełami i historiami swoich pociech na stronie LEGO na Facebooku.

Rys. 1. LEGO Kronkiwongi

Muzeum Cheetos – Cheetos

Marce Cheetos bliscy są młodzi dorośli i nastolatkowie, którzy doceniają zabawne treści warte udostępnienia. Marka zaprosiła więc fanów do zabawy w kreatywne skojarzenia i odkrywania niepowtarzalnych kształtów Cheetos. Uczestnicy za pośrednictwem dedykowanego landing page mogli zgłaszać eksponaty do internetowej galerii osobliwych chrupek, a dzięki kreatywnej interpretacji kształtu – zdobywać wartościowe nagrody pieniężne. Chrupkożercy chętnie udostępniali najciekawsze znaleziska na swoich profilach, co zwiększało szanse odkrywców na zdobycie nagród.

Poszukiwanie chrupek budzących najróżniejsze skojarzenie oraz możliwość dzielenia się znaleziskiem online były dla konsumentów wystarczającym powodem do zakupu kolejnej paczki Cheetos, 
co w rezultacie przełożyło się na najwyższą w historii marki sprzedaż. Zaangażowanie klientów w social media było tak duże, że kampania została uznana za najbardziej angażującą w historii firmy. 

Rys. 2. Kampania Muzeum Cheetos – przykład tweet’a 

Rys. 3. Kampania Muzeum Cheetos 

 

Rys. 4. Kampania Muzeum Cheetos – przykład tweet’a 

Wideo z kampanii Museum Cheetos można obejrzeć tutaj: Wideo case study: //bit.ly/cheetos-case-video

Przykłady tweetów Chester Cheetah:

  • //bit.ly/cheetos-tweet
  • //bit.ly/cheetos-tweet2 
  • //bit.ly/cheetos-tweet3 

#EmojiJourney – Air New Zealand

#EmojiJourney to przykład kreatywnego wykorzystania emotikonek popularnych wśród użytkowników smartfonów, szczególnie millenialsów oraz pokolenia Z. Nowozelandzkie linie lotnicze umiejętnie wykorzystały przyzwyczajenia potencjalnych podróżnych, aby zachęcić ich do aktywności w ramach kampanii. 

Użytkownicy Facebooka i Twittera zostali poproszeni o opisanie trzema emoji idealnej podróży do Nowej Zelandii. W odpowiedzi każdy otrzymał automatycznie generowany link do spersonalizowanej, interaktywnej mapy Antypodów oznaczonej emotkami, które wybrał.

Rys. 5. Przykłady działań w ramach kampanii #EmojiJourney

Rys. 6. Przykłady działań w ramach kampanii #EmojiJourney

W zabawny i wyjątkowy sposób linie lotnicze inspirowały do zaplanowania podróży i skorzystania z rozmaitych aktywności dostępnych w różnych regionach Nowej Zelandii. 

Mapę z przewodnikiem można znaleźć pod adresem: //emojijourney.airnewzealand.com 

...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy