Przyznam, że nigdy nie przepadałam za określeniem social media ninja. Za każdym razem, gdy ktoś określał tak osobę działająca w mediach społecznościowych, zastanawiałam się, co dokładnie ma na myśli. Z kim walczy ten ninja? Brzmiało to dla mnie nieco infantylnie. I chyba dlatego powodowało niezrozumienie tego pojęcia.
W mojej wizji budowania marki osoba odpowiedzialna za działania w mediach społecznościowych realizuje ważne wizerunkowe, marketingowe lub/i biznesowe cele. Jeśli u Ciebie tak nie jest, to istnieje spora szansa, że tracisz potencjał platform społecznościowych i marnujesz na nich cenny czas. Podejdźmy do tematu jednak bardziej optymistycznie, a raczej: strategicznie.
Jeżeli wymagamy od naszych aktywności na Facebooku, Instagramie czy też YouTube efektów, powinniśmy mieć konkretny plan na to, jak je osiągniemy. Brzmi jak coś oczywistego, a jednak wciąż obserwujemy firmy (zarówno mniejsze, jak i globalne korporacje), które wchodzą do social mediów nie tylko bez strategii, ale też bez ogólnego pomysłu na siebie. Ten artykuł ma Ci pomóc nie stać się jedną z nich. Wykorzystaj swoje zasoby najlepiej, jak możesz.
Po co nam to wszystko?
Zacznijmy od początku. Wejście do mediów społecznościowych jest relatywnie proste. Wpisujesz nazwę, uzupełniasz podstawowe dane, wstawiasz zdjęcie, klikasz, jesteś… I co dalej? Wrzucamy zdjęcia produktów, reklamę usług, przypomnimy o promocji lub publikujemy przypadkowy mem. Pytanie: po co? Zanim podejmiesz działania w social mediach, dobrze się do nich przygotuj. O...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!