Facebook Insights w służbie Facebook Ads

Firma w social mediach

W marketingu główne części pracy to poznawanie grupy odbiorców oraz tworzenie persony, do której chciałbyś trafić z przekazem marketingowym i skłonić do konwersji. Facebook udostępnia jedno z najlepszych narzędzi do odszukania i poznania ludzi, którzy będą zainteresowani Twoim produktem. Poznaj Facebook Insights – narzędzie, które pozwoli określić, jakiej muzyki słuchają Twoi fani i to, czy większość z nich nosi już obrączkę.

Badanie fanów twojej strony

Żeby otrzymać wartościowe wyniki, musisz mieć na fanpage’u prawdziwych fanów. Jeśli kupiłeś ich na farmie lajków, zbierałeś przypadkowych ludzi, wrzucając na swój fanpage śmieszne filmiki z kotami, albo kazałeś polubić Twoją stronę wszystkim współpracownikom, znajomym i sąsiadom, to te dane na nic się nie zdadzą!

POLECAMY

Kto pierwszy przychodzi Ci do głowy, kiedy myślisz o odbiorcach Twojej strony na Facebooku? Zapewne Twoi fani. I dobrze, bo jeśli właściwie prowadzisz swojego fanpage’a, to fani powinni doskonale odzwierciedlać to, kim są Twoi potencjalni i obecni klienci. Spróbujmy zatem ich zbadać i zobaczmy, jakie wnioski można z tego wyciągnąć. W tym celu należy przejść do sekcji Powiązania – Strony – Połączeni użytkownicy. Posłużę się przykładem fanpage’a z branży modowej. Zacznijmy od początku, czyli od danych demograficznych. Jak widać na rys. 1., w tej branży nie ma parytetów – widzimy miażdżącą przewagę kobiet nad mężczyznami. Przedział wiekowy to 18–44 lata, 78% fanów jest w związku, 76% ma wykształcenie wyższe.

Spróbujmy teraz zawęzić wyniki do kobiet w wieku 18–54 lata, do osób w zwi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy