Dołącz do czytelników
Brak wyników

Firma w social mediach

21 września 2018

NR 1 (Maj 2017)

Niestandardowe formy remarketingu na Facebooku

0 1285

Reklama na Facebooku jest niezwykle skuteczna, jeśli tylko wiesz, jak cały proces zaplanować i przeprowadzić. W dzisiejszym tekście pokażę Ci kilka sprawdzonych metod i funkcji wraz z przykładami. 

Zajmiemy się kilkoma elementami. Każdy z nich zakłada poszukiwanie Twojej grupy docelowej… poza własną stroną WWW. Dowiesz się, jak docierać do osób, które nawet nie widziały Twojej witryny, oraz w jaki sposób kierować reklamy do osób, które oglądały aukcje na Allegro. Dowiesz się również o nowym rodzaju targetowania reklam na Facebooku i Instagramie.Każdy opisany w tekście trik to gotowy schemat postępowania – wystarczy, że podążysz za instrukcją krok po kroku, a rozwiniesz swoje kampanie w dobrym kierunku. Gotowy? Zaczynajmy!

POLECAMY

Remarketing bez kodów śledzących

By kierować reklamę do osób, które były na naszej stronie, potrzebujemy piksela remarketingowego wdrożonego na stronie. Nie da się kierować reklam do osób, które odwiedzają stronę inną niż nasza.
FastTony.es udostępnia funkcję nazwaną Magic Link. Pozwala kierować reklamy do ludzi, którzy klikali dowolny, odpowiednio tylko zawczasu przygotowany link. Nieważne wówczas, czy kierujesz ich do swojej witryny, czy cudzej – każdy, kto kliknie, ląduje w Twojej grupie docelowej. 

Są sytuacje, w których osoby zarządzające społecznościami nie mają możliwości docierania do osób, które odwiedzają stronę WWW. Wiele firm czy instytucji nie pozwala wgrywać jakichkolwiek kodów. Myślisz, że to rzadkość? Robi tak wiele banków czy, żeby nie szukać daleko, Microsoft. Wytyczne korporacyjne potrafią skomplikować życie szeregowym twórcom reklamy.

Jeżeli prowadzisz działania dla sklepu internetowego, firmy usługowej czy jakiejkolwiek instytucji posiadającej przynajmniej kilka rzeczy, które promuje jednocześnie, to prawdopodobnie wiesz, jak ważna jest możliwość docierania do osób, które były na konkretnych podstronach. Remarketing na Facebooku na to pozwala: w przypadku sklepów dzięki katalogom produktów, w przypadku innego rodzaju biznesów – dzięki grupom docelowym stworzonym w oparciu o odwiedziny konkretnych podstron. Tylko że bez piksela Facebooka (kodu remarketingowego) na stronie WWW nie jesteś w stanie takich zaawansowanych grup stworzyć…

Dzięki Magic Link ten problem znika! Co ważne, Magic Linków możesz użyć w dowolnej sytuacji, nie tylko przy reklamie. Każdy post na fanpage’u, który ma zasięg organiczny, i każdy dark post (post promowany, płatna reklama) mogą zbierać Ci osobne grupy odbiorców. Tym sposobem wyłuskasz spośród nich te jednostki, które są szczególnie – bo w sposób naturalny! – zainteresowane Twoim produktem. 

Dlaczego miałbyś tego potrzebować? Po pierwsze, wykorzystasz to w remarktingu. Po drugie, jest to ważne ze względu na „grupy podobnych odbiorców”. Jeżeli nie znasz tej funkcji, pokrótce Ci wytłumaczę mechanizm jej działania. Facebook pozwala wziąć grupę odbiorców, którą stworzyłeś – np. bazę adresów e-mail czy ruch na stronie WWW – i stworzyć na jej podstawie grupę osób podobnych. Porównuje gigantyczne ilości danych i wyłuskuje spośród swoich użytkowników tych, którzy mają najwyższy stopień podobieństwa do ludzi z grupy wzorcowej, czyli takich, którzy być może będą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy