Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

29 października 2021

NR 22 (Październik 2021)

Siła profili osobistych w budowaniu wizerunku firmy na LinkedIn

0 516

Wcześniej kojarzone głównie jako wirtualne CV, dziś konto na LinkedIn to tak naprawdę nieodłączny element nawiązywania biznesowych relacji 
i sprzedaży B2B w przestrzeni mediów społecznościowych. Poza możliwością prezentacji dorobku zawodowego, platforma jest ważnym elementem procesu kreowania wizerunku w sieci, dając szansę na zdobycie uznania i prestiżu jako ekspert w danej branży czy możliwość odkrycia nowych ścieżek kariery i wyzwań
zawodowych. 

Wraz z coraz szerszym wykorzystaniem jej potencjału rośnie zainteresowanie tym medium. W sierpniu 2021 r., aż 4 487 000 Polaków posiadało na LinkedIn swoje konto, co stanowi 11,8% wszystkich, globalnie korzystających z serwisu użytkowników. To całkiem imponujący wynik, jednak sam fakt posiadania konta na niewiele się zda, jeżeli nie będzie poparte aktywnością na platformie. Zaledwie niewielki odsetek użytkowników obecnych na LinkedIn publikuje regularnie merytoryczne, angażujące treści.

POLECAMY

To duży błąd, bo siła profili osobistych w budowaniu zarówno własnej marki, jak i wizerunku firmy jest nieoceniona.

Company page – czy warto mieć stronę firmową?  

LinkedIn coraz częściej staje się miejscem, gdzie poszukuje się partnerów biznesowych, opinii i informacji o firmie. Company page może zachęcać do kontaktu, budować świadomość oraz umacniać postrzeganie marki jako eksperta i lidera danej branży.

Stanowi wizytówkę, która pomaga zwiększać rozpoznawalność, i umożliwia dotarcie do potencjalnych odbiorców, co finalnie przekłada się na większą świadomość marki i sprzedaż produktów czy usług. Należy jednak mieć na uwadze to, że dobrze uzupełniona, profesjonalna strona firmy na LinkedIn to nie wszystko! To solidny fundament i wizytówka marki, ale bez ambasadorów jest, niestety, skazana na porażkę. Platforma bardzo ceni zaangażowanie podejmowane z poziomu profili osobistych użytkowników, dlatego w strategii komunikacji marki tak ważni są pracownicy firmy. Publikacje na kontach prywatnych nawiązujące do działań firmy dodają wiarygodności całej organizacji. Dlatego najlepsza kombinacja, która przyniesie efekty w komunikacji na LinkedIn, to taka, gdzie profesjonalna strona firmowa, wzmocniona jest zaangażowaniem ze strony pracowników. 

Czemu profile osobiste są ważniejsze niż firmowe? 

Mimo że dosyć specyficzny i zdecydowanie bardziej ukierunkowany w stronę biznesu, LinkedIn to nadal serwis społecznościowy. Dlatego też wyraźnie wo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy