1. Sekcja „Sklep”
Jedna z najnowszych funkcji Facebooka na razie cieszy się umiarkowaną popularnością w polskim e-commerce. Prawdopodobnie wynika to z konieczności ręcznego wprowadzania produktów, co w przypadku sklepu mającego w ofercie kilka, a nawet kilkanaście tysięcy produktów wymaga poświęcenia ogromnej ilości czasu. Drugi zarzut w kierunku sekcji „Sklep” to fakt, że jest on mało skuteczny sprzedażowo w stosunku do np. postów czy reklam. Szkoda jednak całkowicie ignorować tę funkcję. Na potrzeby artykułu przeprowadziłem badania ruchu w sklepach, dla których mam przyjemność pracować, i okazało się, że ruch pozyskany za pomocą sekcji „Sklep” charakteryzuje się relatywnie niskim współczynnikiem odrzuceń, jedną z najwyższych średnich liczb odsłon na sesję oraz dłuższym od przeciętnego czasem spędzonym na stronie. Tym samym można pokusić się o stwierdzenie, że sekcja „Sklep” chociaż bezpośrednio sprzedaje dość słabo, stanowi dla użytkowników dodatkową zachętę do odwiedzenia sklepu i zapoznania się z ofertą.
POLECAMY
Warto przemyśleć wykorzystanie tej funkcji, zwłaszcza że wcale nie musisz poświęcać dziesiątek godzin na to, by dodać ręcznie produkty do sekcji „Sklep”. Zamiast tego kieruj się następującymi założeniami:
- Potraktuj sekcję „Sklep” Facebooka jako wystawę sklepową. Prezentuj tam tylko wybrane produkty wg klucza, który sobie założysz. Mogą to być bestsellery, produkty sezonowe bądź artykuły...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!