Dołącz do czytelników
Brak wyników

Facebook marketing

24 września 2018

NR 3 (Listopad 2017)

4 funkcje Facebooka wspierające sprzedaż w e-sklepie

0 952

W ostatnich kilku latach Facebook przeszedł długą drogę w zakresie rozbudowy funkcjonalności wspomagających generowanie sprzedaży w e-sklepie. Niegdyś dość prosta, a wręcz uboga platforma reklamowa, dziś jest ogromnym ekosystemem oferującym niesamowite możliwości promocyjne, dzięki którym setki tysięcy sklepów z całego świata nie wyobraża sobie funkcjonowania bez marketingu w serwisie Marka Zuckerberga.

Oto zestawienie czterech najciekawszych funkcji Facebooka wspierających sprzedaż w sklepie internetowym. 

1. Sekcja „Sklep”

Jedna z najnowszych funkcji Facebooka na razie cieszy się umiarkowaną popularnością w polskim e-commerce. Prawdopodobnie wynika to z konieczności ręcznego wprowadzania produktów, co w przypadku sklepu mającego w ofercie kilka, a nawet kilkanaście tysięcy produktów wymaga poświęcenia ogromnej ilości czasu. Drugi zarzut w kierunku sekcji „Sklep” to fakt, że jest on mało skuteczny sprzedażowo w stosunku do np. postów czy reklam. Szkoda jednak całkowicie ignorować tę funkcję. Na potrzeby artykułu przeprowadziłem badania ruchu w sklepach, dla których mam przyjemność pracować, i okazało się, że ruch pozyskany za pomocą sekcji „Sklep” charakteryzuje się relatywnie niskim współczynnikiem odrzuceń, jedną z najwyższych średnich liczb odsłon na sesję oraz dłuższym od przeciętnego czasem spędzonym na stronie. Tym samym można pokusić się o stwierdzenie, że sekcja „Sklep” chociaż bezpośrednio sprzedaje dość słabo, stanowi dla użytkowników dodatkową zachętę do odwiedzenia sklepu i zapoznania się z ofertą.

POLECAMY

Warto przemyśleć wykorzystanie tej funkcji, zwłaszcza że wcale nie musisz poświęcać dziesiątek godzin na to, by dodać ręcznie produkty do sekcji „Sklep”. Zamiast tego kieruj się następującymi założeniami:

  1. Potraktuj sekcję „Sklep” Facebooka jako wystawę sklepową. Prezentuj tam tylko wybrane produkty wg klucza, który sobie założysz. Mogą to być bestsellery, produkty sezonowe bądź artykuły,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy