Digital influencerzy – małe wielkie gwiazdy internetu

Influencer marketing

A gdyby nie było Facebooka?... i innych mediów społecznościowych? Ogromna część użytkowników – szczególnie tych młodszych i millenialsów, czyli osób poniżej 35. roku życia – absolutnie nie wyobraża sobie takiego świata!

Social media są częścią ich życia. Ciągłe otwieranie aplikacji, powiadomienia na wszystkich urządzeniach, stały kontakt ze znajomymi, dzielenie się tym, co tu i teraz, i… śledzenie innych. Jak wynika z raportu „2016 Nielsen Social Media Report”, dla ponad połowy badanych media społecznościowe to miejsca, w których mogą obserwować swoich znajomych i wchodzić z nimi w interakcje. Obecnie zdecydowanie chętniej śledzimy innych ludzi (również tych nieznanych osobiście) niż jakiekolwiek media czy marki. Coraz częściej (58% badanych) korzystamy z mediów społecznościowych również podczas wykonywania innych czynności, np. oglądania telewizji (jeśli jeszcze mamy TV). W tym czasie też szukamy informacji o innych ludziach: o aktorach, sportowcach czy artystach, których właśnie zobaczyliśmy, lub sami publikujemy własne treści, aby zaangażować śledzących nas użytkowników. Dlaczego to tak istotne? Bo ludzie to najbardziej perswazyjni i godni zaufania „nadawcy”, z jakich kiedykolwiek skorzystać będzie mógł marketing! Według AdWeek 92% konsumentów bardziej ufa rekomendacjom innych ludzi (nawet jeśli ich nie zna!) niż komunikatom pochodzącym bezpośrednio od marki. Właśnie dlatego inni ludzie w social media mają tak ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. A każdego, kto taki wpływ (i grupę zaangażowanych odbiorców) posiada, możemy swobodnie nazwać influencerem. Niezależnie od tego, czy jego publiczność to kilka milionów, czy kilka tysięcy odbiorców. 

Piramida digital influencerów

Najczęściej, kiedy słyszymy słowo „influencer”, w głowie pojawiają nam się najbardziej rozpoznawalni youtuberzy, blogerki modowe lub tradycyjni celebryci, którzy zdobyli też popularność w internecie. To, jak zbudowane jest środowisko digital influencerów, możemy przedstawić jednak jako piramidę. Znajdują się w niej zarówno największe gwiazdy, jak i zdecydowanie mniej popularni (choć nierzadko bardziej wpływowi) influencerzy. 

Na szczycie piramidy znajdują się najpopularniejsze osobistości ze znanymi przez wszystkich nazwiskami. Wywodzą się z show-biznesu, mają miliony fanów we wszystkich mediach społecznościowych. Zaraz pod nimi znajdziemy gwiazdy internetu, czyli „demokratycznych celebrytów” wybranych przez ludzi – to w sieci rozpoczęła się ich kariera, głównie tutaj się rozwija, choć obecnie również miesza się z b...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy