Dołącz do czytelników
Brak wyników

Influencer marketing

18 września 2018

NR 5 (Kwiecień 2018)

Influencer marketing od A do Z – dlaczego jest tak skuteczny i jak przyda się Tobie?

0 1216

Słyszysz o tym, że jest ważny i zastanawiasz się, czy Twoja firma tego potrzebuje? Odpowiedź brzmi: oczywiście! Aby być skutecznym, musisz jednak wiedzieć, jak tworzyć i prowadzić kampanie. W 7 minut dowiesz się, jak influencer marketing pomoże rosnąć Twojej marce.
 

Dlaczego influencer marketing?

Istnieje bardzo wiele powodów, dla których influencer marketing staje się must have dla większości organizacji. Co ciekawe, z każdym miesiącem jest ich coraz więcej i wszystko wskazuje na to, że tendencja będzie się utrzymywać. Oto najważniejsze z nich. 

POLECAMY

Jesteśmy nieczuli na reklamy

Powiem więcej. Nie tylko nie zwracamy uwagi na banery, które atakują nas na stronach internetowych, w telewizji czy przestrzeni publicznej, ale te, które widzimy, zaczynają nas coraz bardziej irytować. Nie wierzymy w zawarty w nich przekaz, tracimy czas przez skupianie się na nich (np. gdy zasłaniają nam treści, które chcemy zobaczyć), a po chwili i tak zapominamy o tym, kto i co chciał nam zareklamować. Ślepota banerowa postępuje. Obecnie blokowanie banerów w wyszukiwarkach jest już automatyczne dla Google Chrome czy Firefox, a AdBlock notuje rekordowe liczby pobrań.

Relacje z influencerem to proces, a nie jednorazowy strzał. Buduj relację w perspektywie długofalowej. Rozmawiaj, doceniaj, pomóż. Wymieniaj się wartościami. Twoja firma wyłącznie zyska na takim szczerym, przyjaznym podejściu. 

Popularność IM rośnie i są ku temu powody

Krajobraz najpopularniejszych i najskuteczniejszych działań marketingowych zmienił się znacząco w ostatnim czasie. Niektórym firmom ciężko jest zaakceptować fakt, że to, co działało przez ostatnie dziesięciolecia, traci na wartości. Wykres 1. pokazuje, jak rozwija się influencer marketing na świecie w porównaniu do innych form promocji. 

Wykres 1. Tradycyjne (tak, to o banerach!) metody dotarcia mocno tracą na znaczeniu zarówno wśród firm, jak i odbiorców. Jak pokazują dane, zupełnie odwrotnie ma się sytuacja w przypadku influencer marketingu 

Rekomendacje FTW!

Badania są niezwykle zgodne – najchętniej dokonujemy zakupu po otrzymaniu rekomendacji (od 7 do 9 na 10 badanych deklaruje, że rekomendacje są dla nich naj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy