Jakie mamy możliwości i na czym skupić działania?
Pomimo zmian, o jakich słyszymy i jakie widzimy na Facebooku, nadal bardzo optymistycznie oceniam możliwości, jakie mają na tym polu marketerzy.
POLECAMY
Popatrzmy na dane:
- ponad 2 mld aktywnych użytkowników Facebooka,
- 70 mln kont biznesowych,
- tylko 6 mln kont publikujących reklamy.
Skąd taka duża rozbieżność?
Po pierwsze, wiele firm próbuje prowadzić działania reklamowe, jednak nie widząc od razu pozytywnych efektów, nie docieka, z czego to wynika, i rezygnuje. Często narzekając na zmarnowane budżety.
Spotykam na swoich szkoleniach firmy, które deklarują regularne publikowanie reklam, przy czym nie wiedzą, jak ustawić grupę podobnych odbiorców! Targetują swoje reklamy źle, często nawet nie dzieląc odbiorców i nie monitorując statystyk. To prowadzi do błędnego koła: nie ma efektów – nie publikuję; a ponieważ nie publikuję, to nadal nie ma efektów.
Po drugie, najczęściej gdy nie ma efektów, można usprawiedliwić nasze działania. Jak? Przecież mamy erę „Facebook zero”. Ile osób z wypiekami na twarzy nadal powtarza: teraz obowiązuje zasada: „pay to play”?
Prawda jest taka, że rozsądni marketerzy płacą od dawna! Dlaczego? Ponieważ nie ma drugiej platformy, która pozwala tak dokładnie ustawić reklamy. Testy,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!