Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak pozyskać użytkowników, ruch i konwersje z social media? Przyszłość w mediach społecznościowych

Artykuł | 18 września 2018 | NR 5
51

Żyjemy w niespotykanych czasach, z coraz większą obecnością Facebooka. Gigant sieci społecznościowej gromadzi ogromną liczbę danych o swoich użytkownikach, a dzięki temu oferuje niezwykle dokładne metody docierania do grup odbiorców. Firmy z różnych branż na całym świecie korzystają z Facebooka, aby zwiększyć zasięgi i rozpoznawalność marki, zaprezentować produkty, zainteresować potencjalnych klientów, zwiększyć sprzedaż itd. Nieważne, czy korzystasz z komputera, czy komórki: dobrze zaplanowane strategie działają bezproblemowo, a Twoja wiadomość wyświetla się dokładnie w miejscach, w których widzowie spędzają czas.

Jakie mamy możliwości i na czym skupić działania? 

Pomimo zmian, o jakich słyszymy i jakie widzimy na Facebooku, nadal bardzo optymistycznie oceniam możliwości, jakie mają na tym polu marketerzy.

Popatrzmy na dane:

  • ponad 2 mld aktywnych użytkowników Facebooka,
  • 70 mln kont biznesowych,
  • tylko 6 mln kont publikujących reklamy.

Skąd taka duża rozbieżność?

Po pierwsze, wiele firm próbuje prowadzić działania reklamowe, jednak nie widząc od razu pozytywnych efektów, nie docieka, z czego to wynika, i rezygnuje. Często narzekając na zmarnowane budżety.

Spotykam na swoich szkoleniach firmy, które deklarują regularne publikowanie reklam, przy czym nie wiedzą, jak ustawić grupę podobnych odbiorców! Targetują swoje reklamy źle, często nawet nie dzieląc odbiorców i nie monitorując statystyk. To prowadzi do błędnego koła: nie ma efektów – nie publikuję; a ponieważ nie publikuję, to nadal nie ma efektów. 

Po drugie, najczęściej gdy nie ma efektów, można usprawiedliwić nasze działania. Jak? Przecież mamy erę „Facebook zero”. Ile osób z wypiekami na twarzy nadal powtarza: teraz obowiązuje zasada: „pay to play”?

Prawda jest taka, że rozsądni marketerzy płacą od dawna! Dlaczego? Ponieważ nie ma drugiej platformy, która pozwala tak dokładnie ustawić reklamy. Testy, monitorowanie efektów, modyfikacje i… powtórne testy – to droga, jaką większość z przedsiębiorców musi przebyć, ale cały czas na końcu jest bardzo wyraźne światło. Naprawdę warto iść w jego kierunku.

To, o czym zapominamy w tym całym pędzie dotyczącym mediów społecznościowych, tworzenia atrakcyjnego kontentu, reklam, wideo i transmisji na żywo, to publikowanie w kontekście naszego CELU. Trzeba mieć strategię i pamiętać, by każdy post oraz działanie były z nim związane.

Analizując ostatnie wypowiedzi przedstawicieli Facebooka, wybrałam pięć najważniejszych obszarów, na których warto się skupić w najbliższej przyszłości. Działania w tych obszarach przyniosą nam najwięcej ruchu oraz konwersji.

5 obszarów, na których warto skupić działania w social media:

Transmisje na żywo

Jeżeli źle się czujesz przed kamerą albo w firmie nie ma osoby, która mogłaby prowadzić transmisje na żywo, to nie jest powód, aby ich nie robić! Moje ulubione powiedzenie w ostatnim czasie to: „Zamiast oglądać cudzy, twórz swój program i zarabiaj!”. Oczywiście mam na myśli tworzenie swojego, cyklicznego programu na żywo na Facebooku (pamiętaj, że inne platformy, np. Instagram i YouTube, też oferują taką możliwość).

Ja prowadzę swój „program” od ponad roku! Wpisz w wyszukiwarkę Facebooka #znanamarkaonline i zobacz, jak w prosty i autentyczny sposób można zaangażować odbiorców. 

Możesz z sukcesem zamienić odbiorców Twoich transmisji w klientów, jeżeli zastosujesz opisane poniżej trzy fazy:

FAZA PRZYGOTOWANIA

Opracuj temat, treść, zaplanuj cel transmisji, przygotuj grafiki do mediów społecznościowych.

FAZA WZROSTU

Przed transmisją prowadź działania, które zgromadzą maksymalną liczbę uczestników.

Spotykam na swoich szkoleniach firmy, które deklarują regularne publikowanie reklam, przy czym nie wiedzą, jak ustawić grupę podobnych odbiorców! Targetują swoje reklamy źle, często nawet nie dzieląc odbiorców i nie monitorując statystyk.

FAZA SPRZEDAŻY

Nie popełniaj częstego błędu i nie skupiaj całej energii tyl...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy