Dołącz do czytelników
Brak wyników

Content marketing w social mediach

18 września 2018

NR 5 (Kwiecień 2018)

Jak tworzyć content na bloga? – od inspiracji przez formatowanie po promocję treści

0 55

Dobry content wyróżnia się na tle reszty i jest dla czytelnika użyteczny. Dzięki niemu zyskujesz miano eksperta, budujesz swój rynek i osiągasz przewagę nad konkurencją. Jest jednak kilka zasad, których powinieneś się trzymać - zwłaszcza, jeśli postawiłeś na bloga.

Jak tworzyć content na bloga? 

Zacznijmy od pytania, dlaczego w ogóle warto. Bo treść poszerza Twój zasięg: dociera do tysięcy odbiorców i motywuje ich do określonych działań, a to w konsekwencji generuje zyski dla Twojej firmy. Dzięki content marketingowi tworzysz autentyczne relacje, a Twój odbiorca (docelowo – klient) otrzymuje odpowiedź na swoje potrzeby – w formie racjonalnych argumentów 
i określonych korzyści, bez zbędnej i nachalnej perswazji, której tak unika, stosując w tym celu choćby AdBlocka. Ok, nie jest to najszybszy sposób na zbudowanie silnej pozycji eksperckiej, ale z pewnością jeden z najbardziej angażujących, a przez to – skutecznych. 

Kiedy decydowaliśmy się ponad dwa lata temu na uruchomienie bloga Prowly Magazine, wiedzieliśmy, że na efekty trzeba będzie trochę poczekać. Zwłaszcza, że nasz online’owy magazyn z założenia nie był typowym blogiem produktowym, na który wrzucalibyśmy informacje o nowościach na naszej platformie i reklamowali produkt. Magazyn miał być blogiem, na który wchodziliby nasi potencjalni klienci w celu poszerzania swojej wiedzy na temat public relations. Miał być dla nich źródłem informacji takim jak PR Daily, Spin Sucks czy PR Week. Miał przyciągać ważnymi dla PR-owców tematami, angażować i… budować zaufanie. Zaufanie zaś w połączeniu z edukacją (uświadamianiem czytelników o potrzebie podążania za zmieniającym się rynkiem i korzystania z najlepszych dostępnych narzędzi) sprawiło, że Prowly staje się dziś dla nich wyborem nr jeden, kiedy w końcu dojrzewają do decyzji, by skorzystać z nowych technologii w swoich działaniach public relations. Win – win. Tworzysz wartościowe treści, które odpowiadają na potrzeby

Twojego odbiorcy, zyskujesz miano eksperta, budujesz swój rynek i osiągasz przewagę nad konkurencją. Nie bez kozery content marketing doceniły największe firmy na świecie: GE Electric, Allegro, Intel, RedBull.

Nie oznacza to jednak, że jest to rozwiązanie zarezerwowane tylko dla dużych graczy. Doskonale sprawdza się w przypadku małych firm czy ekspertów, którzy lubią i chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, a przez to docierać do większej liczby czytelników.

Na co postawić, gdy zdecydujesz się na blog?

Po pierwsze: odbiorca

Jest taki termin – Buyer Persona – o którym na pewno słyszałeś, ale być może łączysz go jedynie ze sprzedażą. Sęk w tym, że tak jak w sprzedaży, tak i w contencie musisz wiedzieć, do kogo „mówisz”. Trywialne? Tak, ale wierz mi, wielu Twoich blogujących kolegów i koleżanek jeszcze nie odrobiło tej lekcji. I gwarantuję Ci – ich Google Analytics kreśli bardzo smutne wykresy. Tak ujęła ten problem Karolina Gadzimowska, do niedawna spec od PR-u wspierający La Manię, od niedawna freelancerka i ekspertka wspierająca POP-UP Grupę Olki Kaźmierczak: „Zazwyczaj marki bazują na wiedzy opartej o pewne wyobrażenie klienta idealnego, a niekoniecznie na realiach, czyli analizie klientów, którzy rzeczywiście pasują do profilu marki pod względem siły nabywczej”. Błąd, za który słono zapłacisz. Jak go uniknąć? Rozpracowując swojego odbiorcę na czynniki pierwsze. I nie o taki poziom szczegółowości mi chodzi:

Musisz znać go jak własną kieszeń. Pam Didner, jedna z najbardziej wpływowych specjalistek od content marketingu (według Top Rank Marketing), podkreśla, że wszystko spr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy