Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Sprzedaż na Facebooku

21 września 2018

NR 1 (Maj 2017)

Pierwsza płatna kampania reklamowa na Facebooku krok po kroku

0 33

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z płatnymi działaniami na Facebooku, na pewno zastanawiasz się, od czego zacząć. Przychodzimy z pomocą – artykuł ten poprowadzi Cię krok po kroku przez meandry systemu reklamowego Facebooka, od pierwszego kliknięcia do analizy wyników Twojej pierwszej kampanii. 

Krok pierwszy: poznaj strukturę i narzędzia Facebook Ads

Zanim rozpoczniesz konfigurację Twojej pierwszej kampanii reklamowej na Facebooku, ważne, żebyś najpierw poznał i zrozumiał strukturę reklam na Facebooku. Dzięki temu kolejne kroki będą układały się w logiczną całość. Przede wszystkim zapamiętaj, że facebookowe reklamy składają się z 3 poziomów. Wygląda to jak na rys. 1. 

Na Facebooku dostępne są dwa „konfiguratory” reklam: Menedżer reklam (MR) oraz Power Editor (PE). Z założenia MR był podstawowym narzędziem, a PE przeznaczony był dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Obecnie jednak wygląda na to, że Facebook dąży do ich ujednolicenia, co rusz wprowadzając zmiany w MR i upodabniając go do PE. My wybieramy Power Editora i to przez to narzędzie Cię poprowadzimy w dalszych krokach.
Teraz możesz przejść do konfiguracji kampanii.

Krok drugi: wybierz cel reklamy

1. Wejdź do Power Editora (użyj linku: https://www.facebook.com/ads/manage/powereditor). Pojawi się widok z trzema zakładkami odpowiadającymi trzem poziomom reklam. Kliknij „Utwórz kampanię”. Tam wybierzesz cel. 

2. Wpisz nazwę kampanii. Nazwa ta nie będzie wyświetlana nigdzie publicznie. Widoczna będzie tylko na liście Twoich kampanii i pomoże Ci w jej odnalezieniu w przyszłości. Nadaj nazwy również zestawowi reklam oraz reklamie (będziesz mieć możliwość późniejszej zmiany nadanych nazw).

3. Po rozwinięciu listy celów musisz wybrać jeden z nich. Zastanów się, który najlepiej odzwierciedli Twój cel biznesowy? Co chcesz osiągnąć dzięki tej reklamie? Czy zależy Ci na rozpoznawalności marki, na zwiększeniu ruchu na stronie, a może na jak największej liczbie instalacji Twojej aplikacji? Decyzja należy do Ciebie. Zobacz, co oferuje Facebook i wybierz najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Świadomość

  • Wybranie celu „Rozpoznawalność marki” ma spowodować, że Twoje reklamy wyświetlać się będą osobom najbardziej skłonnym do zwrócenia na nie uwagi i zapamiętania ich. Korzystanie z tego celu wymaga sporej dozy zaufania do algorytmów Facebooka.
  • Z kolei optymalizacja pod kątem „Zasięgu” zalecana jest w kampaniach, dla których wyznacznikiem sukcesu jest dotarcie do jak największej liczby osób, bez względu na ich zaangażowanie w Twoje treści. 

Branie pod uwagę (rozważanie zakupu)

  • Wybierz jako cel „Ruch”, jeśli zależy Ci na tym, aby klienci odwiedzali Twoją stronę internetową lub landing page. Taka reklama optymalizowana jest pod kątem liczby kliknięć w linki i przyciski CTA zawarte w Twojej reklamie.
  • „Pozyskiwanie kontaktów” umożliwia Ci pozyskiwania nowych leadów i gromadzenie informacji kontaktowych, takich jak adresy e-mail, numery telefonów od osób zainteresowanych Twoją firmą. Nie zapomnij jednak o polityce prywatności i zgodach na przetwarzanie danych osobowych!
  • Reklama na „Aktywność dotyczącą posta” optymalizowana jest pod kątem osób, które najczęściej komentują posty, udostępniają je i reagują na nie. Jeśli zależy Ci na zaangażowaniu fanów, ten cel jest dla Ciebie.
  • Kampanie zwiększające liczbę „Reakcji na zaproszenie na wydarzenie” są pomocne, jeśli Twoim celem jest rozpromowanie Twojego wydarzenia i zdobycie jak największej liczby osób zainteresowanych.

Konwersja

  • To najbardziej zaawansowane typy reklamowe na Facebooku, wymagają instalacji pikseli konwersji. Te cele mają za zadanie zwiększyć konwersje, np. zakupy w sklepie internetowym, zapisy do newslettera itp. Pozwalają również korzystać z dynamicznego retargetowania, ale do tego potrzebujesz jeszcze dodatkowo przygotować specjalny katalog produktów. 

Cel wybrany? Jeśli nie masz pewności, który z nich...

Pełny artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników.

Załóż konto lub zaloguj się do portalu i czytaj materiały bez ograniczeń.
Czekają na Ciebie inspirujące treści dotyczące prowadzenia komunikacji i promocji w mediach społecznościowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy