Wokół reklamy na LinkedIn urosło sporo mitów. Główna opinia mówi, że reklama na LinkedIn jest droga i generalnie niewarta swojej ceny.
Z pewnością nie należy ona do tanich – stawki za kliknięcie w porównaniu z facebookowymi są kilkukrotnie wyższe (i przy niewielkich budżetach ciężko przez to sprawdzić skuteczność). Ze swojego doświadczenia jednak wiem, że reklama na LinkedIn może być bardzo skuteczna. Z drugiej strony łatwiej tam niż w innych miejscach „przepalić” budżet. Dlatego też powstał ten artykuł –
żeby dać Wam podstawy do uważnego startu.
Od czego zacząć?
Jeśli chcesz wystartować z kampanią, to musisz zarządzać już stroną firmową (lub mieć jako miejsce pracy firmę, w imieniu której będziesz uruchamiać kampanię) i utworzyć biznesowe konto reklamowe. Jeśli jest już utworzone, to należy poprosić o podpięcie do niego. Reklamować posty można tylko ze stron firmowych – nie ma opcji promocji postów z profili osobowych. Sam panel reklamowy jest dosyć intuicyjny, wszystko jest w miarę jasno opisane i przechodzi się krok po kroku, od wyboru rodzaju kampanii, do jej startu. Osoba, która wcześniej zajmowała się ustawianiem kampanii na Facebooku, z pewnością szybko się tu odnajdzie. Przejdźmy po kolei przez proces budowy reklamy, przy okazji omawiając jej kluczowe aspekty.
Rodzaje reklam
Po utworzeniu konta i kliknięciu w panelu reklamowym „Stwórz kampanię” pojawia nam się menu wyboru produktów reklamowych. Przyjrzyjmy się każdemu z nich:
Rys. 1. Rodzaje reklam
Sponsorowana treść.
Ten rodzaj powinien być dla nas najbardziej jasny, bo znany już z innych platform społecznoś...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!