Dołącz do czytelników
Brak wyników

Content marketing w social mediach

24 września 2018

NR 3 (Listopad 2017)

Real-time marketing – Jak stworzyć najlepszy content?

401

Kreacje marek sprawnie wykorzystujących bieżące wydarzenia na długo zostają w pamięci. Ich tworzenie wymaga jednak kreatywności, szybkości działania i wyczucia smaku. Jak robić to dobrze?

1. Ucz się od najlepszych

Oreo, Ikea czy Snickers to potentaci, przed którymi marketing czasu rzeczywistego nie ma tajemnic, a kreacje tworzone ad hoc za każdym razem zdobywają uznanie nie tylko internautów. Przypomnijmy kilka najciekawszych.

POLECAMY

2. Zaplanuj kalendarz

O ile ugryzienie w meczu mistrzostw świata czy wypuszczenie konkretnego modelu torby są sytuacjami trudnymi do przewidzenia, o tyle niektóre z kreacji można zaplanować wcześniej (zaćmienie słońca, premiera nowego sezonu „Gry o tron”). Kalendarz contentowy powinien uwzględniać nieoczywiste okoliczności, dzięki czemu to nasza marka stanie się jednym z głównych popularyzatorów np. Światowego Dnia Poczty i Znaczka Pocztowego oraz Międzynarodowego Dnia Pisania Listów (9 października).

Warto zastanowić się nad pretekstami do komunikacji odpowiednimi dla naszej branży. Oczywiste okazje, takie jak Boże Narodzenie czy Halloween, wykorzystywane będą przez wszystkich, dlatego  nie zaszkodzi poszukać świąt nietypowych lub wydarzeń ze świata popkultury, które z pewnością wywołają dyskusję.

Przykładowo:  z okazji Dnia Kawy (29.09) Lavazza postanowiła pokazać nam, jak wyglądałby świat bez tego napoju: //tiny.pl/gpzfz.

3. Skorzystaj z monitoringu internetu

Jeśli chcemy tworzyć treści równie – a może nawet bardziej – atrakcyjne jak te wspomniane, warto dowiedzieć się jeszcze więcej na temat, do którego będziemy się odnosić w komunikacji. Mówiąc do internautów, warto wiedzieć, o czym oni sami rozmawiają – rozłożyć nadchodzące wydarzenie na czynniki pierwsze.

Używając monitoringu internetu, dowiemy się, gdzie, kiedy i jak (pozytywnie czy negatywnie) piszą internauci. Pozostając przy Dniu Kawy: można np. sprawdzić, o której godzinie rozmawiamy online o różnych jej rodzajach.

Daje to pretekst do komunikacji w znacznie szerszym kontekście. Za pomocą kilku kliknięć dowiemy się też, którą kawę chętniej piją kobiety, w jakich miejscach na jej temat rozmawiają mężczyźni, która marka cieszy się największą popularnością. Możliwości jest nieskończenie wiele.

4. Spójrz szerzej

Raport „Social Index 2016” pokazuje, że na przestrzeni całego roku najchętniej dyskutujemy o… polityce. Łatwo natomiast określi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy