10 pytań o marketing na Facebooku – jak zacząć?

Facebook marketing

Gdy kilka lat temu pracowałem przy pierwszych kampaniach na Facebooku, wszystko było odkrywaniem Ameryki. Dziś wydaje się, że wszystko już było i wszyscy wszystko wiedzą. A tymczasem wciąż jest tu wiele Ameryk do odkrycia. Może dziś odkryjesz którąś razem ze mną? 

Regularnie pracuję z klientami nad ich strategiami i wdrożeniami w mediach społecznościowych. Stale prowadzę szkolenia dotyczące social mediów, a także zajęcia na uczelni o tej tematyce. Wydaje mi się, że media społecznościowe i to, jak w nich można działać, jest już dziś oczywistą oczywistością. Ale wtedy pojawia się ktoś, kto sprowadza mnie na ziemię. To, co dla mnie jest truizmem, może być dla kogoś totalnym novum, które odmieni jego życie. W tym artykule przedstawię dziesięć najczęściej powtarzających się pytań związanych z Facebookiem i powiem krótko, jak sobie radzić z tym problemami. 

POLECAMY

Darmowy zasięg? Proszę bardzo

Wraz z Sebastianem Lipką (Social Media Online) postanowiliśmy zorganizować transmisję live podsumowującą social media w 2017 r. i omawiającą trendy na 2018 r. Zaprosiliśmy do niej gości, m.in. Rahima Blaka czy Daniela Kędzierskiego. Przeprowadziliśmy transmisję na fanpage’u Social Media Online, który miał ok. 300 fanów. Zapowiedzieliśmy ją niecały miesiąc przed eventem i utworzyliśmy wydarzenie na Facebooku (organizatorami byli fanpage Social Media Online oraz mój profil, Cyfrowy Tubylec). Bez wydania złotówki osiągnęliśmy zasięg przekraczający 150 tys. osób, a w samym wydarzeniu wzięło udział ponad 3000 ludzi. Taki efekt robi wrażenie – nieważne, czy ktoś pracuje dla korporacji, czy małej kawiarni. Jeśli są dobry temat, dobry czas i dobra forma, to Facebook pomoże Ci zrobić z tego sukces.

1. Czemu te zasięgi są takie niskie?

Chyba jest to najczęściej zadawane pytanie. Przecież produkt mamy taki wspaniały, nasza firma jest tak dobra, a tu proszę, nasze treści ogląda bardzo mało osób. Śpieszę z wyjaśnieniem: przyzwyczaj się do tego. To zupełni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy