Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social mediach

21 września 2018

NR 1 (Maj 2017)

25 kreatywnych pomysłów na angażujące posty na Facebooku

674

Prowadzenie komunikacji na Facebooku bywa bardzo wyczerpujące. Po kilku miesiącach pracy zwykle wpadamy w rutynę publikowania podobnych postów. Przełam się i skorzystaj z moich 25 pomysłów – odśwież fanpage i zaangażuj swoich odbiorców. Warto korzystać z tego typu rozwiązań, ponieważ większe zaangażowanie to większe zasięgi – więcej osób pozna Twoją markę! 
 

Model EEIA (model sukcesu)

Masz już zebranych odpowiednich fanów (zasięg). Przypominam, że Edge Rank bierze pod uwagę: zainteresowanie (wyrażane przez fana w lajkach, komentarzach, kliknięciach i szerach), czas od publikacji, popularność treści (wyrażaną lajkami, komentarzami, kliknięciami i szerami), typ postu (link, tekst, zdjęcie, film) oraz samego twórcę (czy w danym okresie publikował interesujące treści i angażuje fanów). Sam więc widzisz, że zaangażowanie jest bardzo ważnym fundamentem obecności na Facebooku. Ale uważaj – nie publikuj treści tylko dlatego, że zaangażujesz ludzi, ponieważ wpadniesz w pułapkę pustego zaangażowania – zbierania lajków i komentarzy dla siebie samych, co nie przekłada się na efekty, np. sprzedaż. Jeśli wrzucisz post „kto lubi spać daje lajka” na pewno zyskasz wiele interakcji. Ale nie przełożą się one na biznes. Dlatego posty, którymi chcesz angażować ludzi, muszą wpływać na nich, aby wykonali akcję. To trudne, ale wierzę, że sobie poradzisz!

POLECAMY

Model EEIA

  • zasięg - odpowiedni ludzie
  • zaangażowanie - ciekawe treści
  • wpływ - zmiana w zachowaniu
  • akcja - zakup, zmiana wizerunku, obsługa klienta

1. Znajdź na obrazku

Publikujemy grafikę, na której ukrywamy jakiś element czy szczegół. Możemy również schować np. kod zniżkowy. Nie zapomnij poprosić o komentarze, np. co znaleźli, ile elementów jest itd.

2. A czy B?

Najprostszy sposób, żeby zaangażować odbiorców. Możemy dodać grafikę lub film i liczyć na duuużo komentarzy!

3. Gifowe puzzle

Przygotuj gif, w którym potniesz obrazek na puzzle i będziesz je mieszać. Zadaniem fanów jest zrobienie screena w momencie, gdy puzzle tworzą prawidłowy obrazek.

4. Dokończ film…

Tworzysz film, w którym to fani wybierają zakończenie. Mogą głosować np. w komentarzach, publikować swoje zdanie w postach z hasztagiem lub wymyślać swoje zakończenie napisane pod postem.

5. Uzupełnij lukę/dokończ zdanie

Dowiedz się czegoś o swoich odbiorcach, pytając ich o to. Możesz również zachęcić ich do poznawania Twojej marki czy dobrej zabawy przez budowanie takich luk, które w tym pomogą.

6 reakcji pod postami to świetny sposób na zachęcenie do głosowania.

6. Głosuj reakcjami

6 reakcji pod postami to świetny sposób na zachęcenie do głosowania. Do każdej odpowiedzi dobierz reakcję i zachęcaj do wyrażania zdania. Nie musisz zliczać reakcji w czasie rzeczywistym.

7. Facebook live

Świetny sposób na zaangażowanie ludzi i przyciągnięcie ich w czasie rzeczywistym. Korzystając z dodatkowych opcji oferowanych np. przez Fasttony.es, możesz publikować w czasie emisji komentarze czy pytania publiczności.

8. Real-time marketing

Nie mylić z marketingiem kalendarzowym. Nie polega on na tym, żeby tworzyć posty zaplanowane z kalendarzem, ale korzystać z bieżących spraw, które są popularne. Przykładem mogą być posty o San Escobar. Ale mistrzem pozostaje Oreo.

9. Posty influencerów i fanów

Czasem zamiast publikować swoje treści warto podzielić się tym, co piszą o nas inni. Możesz liczyć na duże zaangażowanie, jeśli treść będzie interesująca albo stworzy ją ktoś znany.

10. Opowiedz historię

Paweł Tkaczyk zawsze tłumaczy, że historie są ważne i ma absolutną rację. Zobacz, co robią Humans of New York – do każdego prostego zdjęcia dodają historię. Ty również możesz. Przedstaw historię swojej marki, swojego klienta, podziel się z innymi doświadczeniami Twojego odbiorcy. Twoja marka ma wiele historii.

11. Grywalizacja

Skoro o Pawle Tkaczyku była mowa, to inna jego książka opowiada o grywalizacji. Zachęć ludzi do zabawy/rywalizacji i stwórz serię postów, które ich wciągną jak dobra gra fabularna. Możesz oczywiście też skorzystać ze strony internetowej czy aplikacji mobilnej.

12. Wejdź w interakcję z inną marką

To może być świetny pomysł na post. Jeśli jeszcze postawisz w centrum swojego odbiorcę/klienta, zachwyt publiczności masz zapewniony. Zobacz, jak zrobili to Kit Kat i Oreo.

13. Pytaj o preferencje

Najpierw kawa, a potem mleczko czy odwrotnie? Jajecznica czy jajko na miękko/twardo/omlet? Jesteś rannym ptaszkiem, a może nocną sową? Śniadanie, obiad czy kolacja? Chociaż to format podobny do test A/B, jego założeniami są nielimitowane odpowiedzi do 2 i angażowanie przez poruszanie popularnych tematów i „sporów”. Najpierw kura czy jajko? Pamiętaj zawsze o kontekście marki.

14. Rebusy/krzyżówki/sudoku...

Ludzie lubią gry i „mózgoruszacze”. Zaangażuj ich, publikując treści, którym poświęcą chwilę. Mogą to być równania matematyczne, standardowe rozrywki rodem z prasy czy dowolny inny format. Od biedy może być nawet „znajdź błąd”, ale uczulam, żeby nie traktować odbiorców jak kretynów.

15. Crowdsourcing

Zapytaj odbiorców, co sądzą, co należy zrobić, jak oni to widzą. Nie tylko chętnie podzielą się swoimi opiniami, ale chętnie wesprą Twoją markę. Jak należy nazwać nowy produkt? Jakie nowe funkcje są dla nich interesujące? 

16. Nietypowe zastosowanie produktu

Czy da się z saszetki Nescafe zrobić ciasto? Jasne! Co się stanie, gdy wrzucimy Mentosa do Coli? Czy iPhone mieli się w blenderze? Jakie inne zastosowania może mieć Twój produkt? Zaskocz fanów kreatywnością i pokaż coś, czego jeszcze nie widzieli o Twoim produkcie!

Zapytaj odbiorców, co sądzą, co należy zrobić, jak oni to widzą. Podzielą się swoimi opiniami oraz wesprą Twoją markę.

17. Inspiruj

Czasem obraz mówi więcej ni...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy