Dołącz do czytelników
Brak wyników

Facebook krok po kroku

24 września 2018

NR 3 (Listopad 2017)

8 Tips & Tricks – jak reklamować, żeby nie zwariować, czyli usprawnij sobie pracę w Managerze Reklam

0 54

Słyszałeś o tych zmianach albo może nawet zauważyłeś je już u siebie – znika Power Editor, a zostaje Manager Reklam. Jeśli więc wcześniej używałeś MR, a PE omijałeś szerokim łukiem, to… Teraz nie masz wyjścia i w końcu musisz poznać wszystkie możliwości tego drugiego narzędzia, bo Manager Reklam przejmuje wszystkie funkcje PE!

Należy się cieszyć, bo im więcej wiesz o reklamach na Facebooku i im więcej kampanii prowadzisz, tym więcej funkcji przyspieszających pracę nad nowymi akcjami będziesz potrzebować. I takich funkcji znajdziesz bardzo wiele w Power Editorze i nowym Managerze Reklam.

1. Używaj skrótów klawiszowych

Pewnie wiesz, że opanowanie pewnych skrótów klawiszowych w  różnych programach skraca czas na przeklikiwanie się przez miliony opcji i  oszczędza sekundy, które finalnie zamieniają się w kilka minut więcej na przerwę na kawę. W Facebook Ads jest podobnie – jeśli korzystasz z nowego Managera Reklam bądź starego Power Editora przyda Ci się wiedza, że tam też spotkasz skróty klawiszowe, które bardzo ułatwiają pracę w tym środowisku.

Skróty te nie tylko pozwolą Ci się szybko przemieszczać między ekranami statystyk, ale także pozwolą sprawnie zarządzać wielokrotnym duplikowaniem reklam (przykład użycia: masz 5 zestawów reklam, każdy ma tę samą reklamę. Chcesz do każdego zestawu reklam dodać jeszcze jedną reklamę, która nie będzie się różnić niczym, tylko obrazem – zaznaczasz kampanię, przechodzisz na listę reklam [alt+3], zaznaczasz je wszystkie, po czym wciskasz Ctrl+D i gotowe! Masz 5 kopii reklam, w których zmieniasz tylko grafikę i możesz iść na kawę). Niby proste, niby oczywiste – a wciąż przydatne.

2. „Jeśli nie masz pojęcia dlaczego zablokowali Ci reklamę, odwołaj się”

To dość prosta zasada, którą powinieneś stosować w swojej pracy. Facebook jest bardzo nierównym i niespójnym narzędziem pracy – to nie Google Adwords, które jasno i wyraźnie komunikuje reklamodawcy, co zrobił źle, jak to poprawić i ile pieniędzy/czasu będzie go to kosztować. Tu po prostu czasem się coś blokuje i nie masz zielonego pojęcia, o co chodzi. Zanim zwrócisz się z  pytaniem do jednej z  facebookowych grup, dlaczego zablokowali Ci reklamę np. za przekleństwa, mimo że w Twoim copy nie ma śladu po wulgaryzmach, odwołaj się – masz do tego prawo przy każdej odrzuconej reklamie (w informacji, za co dostałeś ban, jest link do formularza). Po drugiej stronie siedzi człowiek, który zazwyczaj puszcza Twoją reklamę, zwalając winę na wadliwy algorytm. Jeśli chodzi o czas – zależnie, którzy konsultanci są dostępni – waha się on od 15 minut do 24 godzin. Uzbrój się w cierpliwość! Jeśli nawet konsultant powie, że coś z Twoją reklamą jest nie tak, na pewno wskaże, które elementy należy poprawić. Dlatego musisz zapamiętać sobie to zdanie: „Nie zastanawiaj się dlaczego – odwołaj się”.

3. Wiarygodne konto – czyli jak nie zostać odciętym od reklam?

To kolejny problem dotykający reklamodawców czy szarych administratorów stron na Facebooku. Trafiam na takie problemy raz na jakiś czas – albo ktoś został odcięty od konta i nie ma innego użytkownika, który może nim zarządzać, albo fanpage stracił jedynego administartora i pojawia się problem. A to wszystko przez chęć pozostania anonimowym w social mediach. Nie namawiam Cię do podpinania firmowych kont i fanpage’y do swojego prywatnego konta – w ten sposób nigdy nie wyszedłbym z pracy. 

 Tab. 1. Tabela skrótów klawiszowych Managera Reklam

Alt+1 Przełączy Cię na widok listy kampanii
Alt+2 Przełączy Cię na widok listy zestawów reklam
Alt+3 Przełączy Cię na widok listy reklam
Ctrl+U Włączy okno edycji wybranych elementów
Ctrl+D Zduplikuje zaznaczone elementy
Ctrl+Shift+D Zduplikuje zaznaczone elementy wskazaną ilość razy
Ctrl+Shift+C Eksportuje informacje o kampanii (łatwo przekleisz je do Excela)
Ctrl+R Przejrzyj zmiany

 

  1.  Utwórz konto z Twoim imieniem i naz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy