Dołącz do czytelników
Brak wyników

Czym jest reklama Lead Ads na Facebooku i dlaczego warto w nią inwestować?

Artykuł | 19 września 2018 | NR 4
333

Facebook Ads pozwala na wykorzystanie wielu rodzajów reklam i wielu ich formatów. Najczęściej używanym z nich jest reklama dostarczająca ruch na stronę docelową, na której użytkownik wykonuje założony cel – np. zostawia swoje dane. Rozwiązanie to ma jednak parę słabych punktów, których można uniknąć, stosując inny format reklamy na Facebooku zwany Pozyskiwaniem Kontaktów. 

Czym są formularze kontaktowe Facebooka?

Pozyskiwanie Kontaktów (z ang. Lead Ads) to format, który na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od zwykłej reklamy „ruchowej”. Tutaj także można wstawić grafikę w wymiarach 625 ×1200 px lub wideo oraz ustawić odpowiedni przycisk CTA. Po kliknięciu na reklamę potencjalny klient nie jest jednak przeprowadzany na zewnętrzną stronę. Na jego ekranie pojawia się bowiem natywny formularz kontaktowy, zaprojektowany przez Facebooka, który automatycznie wypełnia okienka danymi pobranymi z jego profilu. Formularz ten następnie jako właściciel strony możesz pobrać jako format w formacie listy csv lub xls (jak to zrobić, wyjaśnię za chwilę).

Jakie korzyści płyną z korzystania z Lead Ads?

Co daje nam tak wykorzystany format reklamowy? Po pierwsze, dzięki automatycznemu pobieraniu danych Facebook eliminuje błędy użytkowników, którzy mogliby ze zwykłej nieuwagi wprowadzić na naszym landing page’u błędne dane. Takie działanie sprawia też, że ścieżka użytkownika ogranicza się jedynie do klikania przycisku dalej, a jak wiadomo – im mniej skomplikowanych akcji (tu: wypełnienie formularza prawdziwymi i poprawnymi danymi) musi wykonać potencjalny klient, tym szybciej skonwertuje.

Po drugie, pozwalasz w ten sposób Facebookowi mierzyć i optymalizować reklamy po swojemu. Nie musisz więc instalować na swojej stronie piksela Facebooka czy innych kodów zdarzeń. Przy tego typu reklamie

Facebook sam zadba o to, aby dostarczyć ją osobom, które z największym prawdopodobieństwem zostawią swoje dane w formularzu. 

Po trzecie, eliminujesz koszty i zmniejszasz potencjalną liczbę problemów technicznych (np. ze swoją stroną internetową). Powolne wczytywanie, niedostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy zwykła niewiedza użytkowników, jak obsłużyć Twój landing page, mogą sprawiać, że tracisz pieniądze (brak konwersji), mimo że klienci przychodzą na Twoją stronę – choć zapoznali się z ofertą i nawet chcieliby z niej skorzystać, ale nie mogą tego zrobić.

Niestety, wielu reklamodawców wciąż nie korzysta z tego typu reklamy, ponieważ zwykle jest ona nieco droższa niż standardowe „kliknięcia w link”. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że zdecydowanie warto zapłacić nawet kilka złotych więcej za pozyskane w ten sposób pewne leady, niż przepłacać za programistów i grafików przygotowujących stronę wraz z kreacją reklamową, która przez jedno z „wąskich gardeł” takiego lejka może po prostu zawieść.

Przekonany? Oto jak przygotować reklamę wykorzystującą facebookowe Pozyskiwanie Kontaktów

Na początku warto nadmienić, że nie jest to format dostępny bezpośrednio z poziomu fanpage’a. Jeżeli do tej pory Twoja aktywność reklamowa na portalu ograniczała się do promowania postów, musisz udać się teraz w nowe miejsce. Jest nim Manager Reklam (nowe konto utworzysz, wchodząc na business.facebook.com).

Aby rozpocząć tworzenie reklamy z formularzem, przejdź do panelu reklamowego i wybierając cel reklamowy, 
kliknij ikonę z lejkiem opisaną jako „Pozyskiwanie kontaktów”.

Następne etapy nie różnią się za bardzo od standardowej formy ścieżki, którą trzeba przejść, tworząc każdą inną reklamę (np. na ruch) na Facebooku. Jedyna różnica polega na wymogu akceptacji regulaminu dotyczącego polityki pozyskiwania kontaktów. 

Na samym końcu – podczas etapu tworzenia kreacji reklamowej – będziesz mógł także zapisać stworzony formularz i dodać do niego własne pola czy wyjaśnienia. 

Aby zacząć, kliknij „Nowy formularz”. Twoim oczom ukaże się dość skomplikowany ekran z wieloma opcjami – spokojnie, tylko kilka prostych rzeczy jest tutaj wartych Twojej uwagi.

Najpierw wejdź do zakładki „Ustawienia” – zwróć uwagę szczególnie na dwa z nich. Po pierwsze, przestaw język formularza na polski. Dzięki temu po kliknięciu użytkownicy zobaczą nazwy pól po polsku, czyli Imię, Nazwisko itd., zamiast Name, Surname itd. To ważne!

Po drugie, ustaw otwarty typ formularza – pozwoli 

Ci to opublikować formularz na fanpage’u oraz umożliwić użytkownikom przesyłanie sobie linku czy udostępnia-
nie  dalej. To darmowa promocja, dlaczego z niej nie korzystać?

Czy warto skorzystać z możliwości dodatkowych tekstów i wyjaśnień?

Choć format formularzy kontaktowych znany jest użytkownikom internetu od lat, wciąż jednak budzi on nieufność wśród użytkowników Facebooka. W tekście powitalnym warto dodać krótką informację o tym, że nie zamierzasz nigdzie udostępniać danych potencjalnego klienta ani nie chcesz ich ukraść lub kogokolwiek oszukać. 

Postaraj się jednak nie wypełniać formularza niepotrzebnym tekstem czy zbędnymi polami. Choć mnogość dostępnych opcji, pytań wielokrotnego wyboru czy dodatkowych checkboxów kusi pozyskaniem dodatkowych informacji o kliencie, pytaj tylko o to, co niezbędne, i pamiętaj, że o im większą ilość danych zabiegasz, tym mniejsza szansa, że klient ukończy wypełnianie formularza. 

Ja najczęściej robię wszystko, by zwiększyć wolumen i takie ustawienia Ci zarekomenduję. Polecam więc tutaj wyłączyć ekran powitalny oraz wybrać typ formularza „większy wolumen”.

Kolejny etap dotyczy ochrony prywatności. To tutaj umieścić trzeba wszelkie ewentualne linki do polityki prywatności na swojej stronie WWW i inne formułki. Nie zlekceważ tego! Lepiej być prawnie krytym i legalnie pozyskiwać dane użytkowników.

W ostatnim etapie tworzenia...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy