Eksperci o zmianach, które szykuje Facebook Komentarze

Facebook marketing

Grzegorz Nowicki - szef działu social media w Forum Media Polska Sp. z o. o.

„Facebook wprowadza zmiany” to sformułowanie, od którego musi rozpocząć się każdy tekst na temat algorytmu i systemu reklamowego portalu Zuckerberga. Jednak czy my, marketerzy, za każdym razem musimy to odbierać jako kłodę rzucaną nam pod nogi? Z doświadczenia wiem, że z początku tak się dzieje i sam reaguję zazwyczaj z mieszanymi odczuciami, ale czy słusznie? 

Nie trzeba spędzać 10 godzin dziennie w Power Editorze czy Menadżerze Reklam, żeby być przekonanym o tym, że FB to nie jest już twór, którego główne zadanie stanowi łączenie ludzi ze sobą. Facebook to maszynka do robienia pieniędzy. Tak, nie bójmy się tego powiedzieć! Facebook zarabia ogromne pieniądze na nas, na swoich użytkownikach, i bardzo dobrze, że tak jest! Nie ma nic lepszego, jak dobrze skrojona reklama, która nie przerywa naszego ulubionego serialu i która odpowiada naszym aktualnym potrzebom. Mark Zuckerberg na początku roku poinformował nas, że zamierza uszczęśliwić świat, zbliżając do siebie ludzi. W prostych słowach: ograniczamy publikacje z fanpage’y na rzecz znajomych, grup, relacji live. Pojawia się pytanie, w jaki sposób wykorzystać to do zwiększania naszej sprzedaży? Poza organizowaniem relacji live, założeniu grupy powiązanej z Twoją działalnością inwestuj w reklamę, ale z głową i wg kilku zasad:

  1.  „Nie zrobisz dobrej kampanii, jeśli nie zrozumiesz Facebooka”. Innymi słowy, musimy sobie zdać sprawę z tego, że Facebookowi zależy na tym, aby nasze reklamy były dobrze uszyte pod naszych potencjalnych klientów. Mamy się czuć swobodnie i wręcz otuleni treściami, dlatego bądź naturalny. 
  2. Buduj relacje, angażuj – wykorzystuj posty, których celem jest wejście w interakcję z potencjalnym klientem. 
  3. Posługuj się niestandardowymi grupami odbiorców – użyj np. bazy mailingowej, zaangażowanych użytkowników strony lub skieruj swoją reklamę do osób, które napisały do Ciebie wiadomość. To użytkownicy, którzy dobrze już Ciebie znają.
  4. Wykorzystuj pixel i eventy Facebooka – stwórz grupy osób, które nie tylko były na Twojej stronie, ale które wykonały jakieś...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy