Facebook Live od A do Z

Narzędzia Social Media Managera

Ostatnio modnym tematem jest Facebook LIVE. Coraz więcej przedsiębiorców, agencji i dużych organizacji widzi w nim potencjał zarówno sprzedażowy, jak i budowanie wizerunku dla swojego produktu lub całego przedsiębiorstwa. Tak to prawda! Poniżej opisze 12 elementów które pomogą Tobie wykorzystać cały arsenał możliwości, aby Twój materiał dotarł do jak najszerszego grona odbiorców.

Zaplanuj LIVE

Zdobycie publiczności, która będzie żywo reagowała na publikowane treści jest niezwykle istotne. Przypomnij sobie jak to było, gdy wrzucałeś pierwszy post na fanpage. Pierwszy post w historii tego fanpage. Zero fanów, zero zasięgu... Początek drogi. Tą samą drogę musisz przejść budując ze swoimi odbiorcami więź. Potrzebujesz nawiązać z nimi relację, aby wcisnęli guzik „Powiadamiaj o transmisjach na żywo” (odpowiednik „Lubię To” na fanpage) i dołączyli do Twoich odbiorców.

POLECAMY

Pierwszym krokiem jest zaplanowanie transmisji. Najłatwiejszym sposobem jest przejść na fanpage, następnie kliknąć w górnej belce „Narzędzia do publikowania”, potem po lewej stronie „Kolekcja filmów” i jako ostatni krok to kliknięcie przycisku w górnej części ekranu „+ Na żywo” (rys. 1).

Drugim krokiem jest dodanie treści, która pojawi się nad transmisją (pole „Co słychać”), tytułu oraz znaczniki. UWAGA! Znaczniki są bardzo ważne z dwóch powodów. Po pierwsze zauważyłem, że one podpowiadają Facebookowi to, o czym jest ten materiał i dystrybucja jest dopasowana do osób, które interesują się wybranymi jako znaczniki tematami. Po drugie, pozwala to osobom poszukującym danego tematu znaleźć go przez wyszukiwarkę Facebooka, dzięki temu gdy zastosujesz trendujący tag masz szansę znacząco powiększyć zasięg i ilość odtworzeń materiału, nawet po zakończonej transmisji na żywo (rys. 2).

#1 porada

Dodawaj do Twoich transmisji tagi opisujące Twój produkt, usługę oraz takie, które są trendujące aby wykorzystać zasięg organicznego wyszukiwania.

 

Pozostał nam ostatni krok. Zaplanowanie godziny transmisji na żywo. Planując swoją transmisję musisz pamiętać o tym, że:

  • Transmisję można zaplanować na maksymalnie 7 dni na przód.
  • Transmisję można zaplanować z minimalnym 10 minutowym wyprzedzeniem.

Dopasuj godziny emisji do godzin, w których Twoi fani (w przypadku fanpage) lub Twoi znajomi i obserwujący (w przypadku profilu prywatnego) są najbardziej aktywni. W przypadku fanpage ustalenie tych godzin jest bardzo łatwe, wystarczy przejść do działu statystyki strony i tam odnaleźć „Aktywność dotycząca postów”. Zwróć uwagę by zmienić zakres analizy na 28 dni, gdyż ustawienie domyślne jest na 7 dni. Poszerzenie zakresu pozwoli spojrzeć szerzej na zaangażowanie i godziny, w których są najczęstsze interakcje. W przypadku kont prywatnych wymaga to więcej pracy i polega na obserwacji Twojego paska Messengera w przeglądarce. Już tłumaczę – krok po kroku. Na liście Messengera masz domyślne sortowanie, które pokazuje u góry osoby, które są teraz dostępne i jednocześnie te, z którymi najczęściej wchodzisz w interakcje. Jeśli przewiniesz niżej znajdziesz „WIĘCEJ KONTAKTÓW (494)”. Cyfra wskazuje, ile jeszcze twoich znajomych jest online w tej chwili. Po kilku dniach obserwacji będziesz miał dokładne dane, kiedy są najbardziej liczni. 

Promuj zapowiedź transmisji LIVE

Skoro mamy już zaplanowany post z transmisją na żywo, warto by było dotrzeć z tą informacją jak najszerzej. Obecnie Facebook bezpośrednio z poziomu Ads Manager i Power Editor (narzędzia do tworzenia kampanii autorstwa FB) nie udostępnia natywnie takiej funkcji. Jednakże nie jesteś...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy