Instagram Stories krok po kroku – jak tworzyć relacje, które angażują widza?

Influencer marketing

Kiedy w sierpniu 2016 r. Instagram ogłosił wprowadzenie Stories, czyli znikających po 24 godzinach relacji, internet obiegły pytania i wizje: to oznacza koniec Snapchata? Czym Instagram chce się wyróżnić? Kogo wybiorą użytkownicy? Czy marki, które nadal mają problem ze Snapchatem, polubią się z rozwiązaniami Instagrama? 
 

W ciągu pierwszych 12 miesięcy Instagram Stories zyskały 250 mln aktywnych użytkowników dziennie. To aż 60% z ponad 400-milionowej wtedy społeczności ludzi, którzy Instagrama odwiedzali codziennie. Co więcej, nowa funkcja przyczyniła się do częstszego i dłuższego korzystania z platformy. Według niektórych badań czas ten wśród grupy do 25. roku życia to już ponad 32 minuty dziennie. Na ten moment rozpędzony Instagram nie zwalnia. 

Rys. 1. Wzrost użytkowników Instagram Stories

Z czym to się je? 

Zacznijmy jednak od podstaw – czym w ogóle są Instagram Stories (relacje)? Relacje to jedna z funkcji serwisu Instagram, w ramach których użytkownik może zamieszczać zdjęcia, wideo, a także przeprowadzać transmisje na żywo. Relacji może być dowolnie wiele, nie pojawiają się one wśród tradycyjnych postów na profilu użytkownika (feed) i znikają po 24 godzinach od publikacji. 

Materiały mogą być dodatkowo urozmaicone dostępnymi efektami, takimi jak np. boomerang (krótka pętla), przybliżenie (superzoom), nagranie wsteczne oraz ozdobione szeregiem etykietek, emotikon, 
a także hashtagami i tagami (mentions). Sprawia to, że nawet zwyczajne zdjęcie czy nagranie można uatrakcyjnić i nadać nieco naszego charakteru. Od niedawna relacją może być również sam tekst. 

Stories mają jeszcze jedną ważną przewag...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy