Dołącz do czytelników
Brak wyników

Influencer marketing

18 września 2018

NR 5 (Kwiecień 2018)

Instagram Stories krok po kroku – jak tworzyć relacje, które angażują widza?

0 50

Kiedy w sierpniu 2016 r. Instagram ogłosił wprowadzenie Stories, czyli znikających po 24 godzinach relacji, internet obiegły pytania i wizje: to oznacza koniec Snapchata? Czym Instagram chce się wyróżnić? Kogo wybiorą użytkownicy? Czy marki, które nadal mają problem ze Snapchatem, polubią się z rozwiązaniami Instagrama? 
 

W ciągu pierwszych 12 miesięcy Instagram Stories zyskały 250 mln aktywnych użytkowników dziennie. To aż 60% z ponad 400-milionowej wtedy społeczności ludzi, którzy Instagrama odwiedzali codziennie. Co więcej, nowa funkcja przyczyniła się do częstszego i dłuższego korzystania z platformy. Według niektórych badań czas ten wśród grupy do 25. roku życia to już ponad 32 minuty dziennie. Na ten moment rozpędzony Instagram nie zwalnia. 

Rys. 1. Wzrost użytkowników Instagram Stories

Z czym to się je? 

Zacznijmy jednak od podstaw – czym w ogóle są Instagram Stories (relacje)? Relacje to jedna z funkcji serwisu Instagram, w ramach których użytkownik może zamieszczać zdjęcia, wideo, a także przeprowadzać transmisje na żywo. Relacji może być dowolnie wiele, nie pojawiają się one wśród tradycyjnych postów na profilu użytkownika (feed) i znikają po 24 godzinach od publikacji. 

Materiały mogą być dodatkowo urozmaicone dostępnymi efektami, takimi jak np. boomerang (krótka pętla), przybliżenie (superzoom), nagranie wsteczne oraz ozdobione szeregiem etykietek, emotikon, 
a także hashtagami i tagami (mentions). Sprawia to, że nawet zwyczajne zdjęcie czy nagranie można uatrakcyjnić i nadać nieco naszego charakteru. Od niedawna relacją może być również sam tekst. 

Stories mają jeszcze jedną ważną przewagę nad tradycyjnymi postami na Instagramie – konta biznesowe z min. 10 tys. obserwujących mogą w relacji dodać link do zewnętrznej strony. Użytkownik może zatem z łatwością odesłać obserwatorów do nowego wpisu na blogu, nagrania czy sklepu online.

Wskazówka

KONTO BIZNES

Czy wiesz, że warto korzystać z Instagrama na koncie typu biznes? Dla tych kont statystyki odtworzeń Twojego stories będa pogłębione i dostępne przez 14 dni.

Po co markom Instagram Stories? 

Instagram zbliża się wielkimi krokami do pierwszego miliarda użytkowników. Ogromna ich część zagląda do serwisu codziennie. Liczby oraz opcje, które serwis kolejno wdraża, sprawiają, że jest to coraz przyjemniejsze środowisko dla marek. Jednocześnie Instagramowi udaje się utrzymać delikatny balans pomiędzy treściami reklamowymi (obok profili firmowych w Stories pojawił się też format stricte reklamowy i już ponad 2 mln firm z niego korzystają), a organicznymi, dzięki czemu użytkownicy nie czują się atakowani przez marki.

Relacje dają też szansę markom na częstszą komunikację z użytkownikami, opowiedzenie historii, dłuższe zatrzymanie uwagi, łatwiejsze przekierowanie do naszej strony czy zaprezentowanie produktów i usług w nowy, kreatywny sposób. 

W momencie wprowadzenia Instagram Storiesmarki podzieliły się na dwie grupy:

  • Te, które nie przekonały się i nie zrozumiały Snapchata, relacje postrzegały jedynie jako „Snapchat w Instagramie”, a w wyniku tego wstrzymały się z tworzeniem pierwszych historyjek.
  • Te, które od razu doceniły nowy sposób dotarcia do swoich klientów i mocniejszego zaangażowania ich (np. Beats, Michael Kors, Nike).

Duża część z tej pierwszej grupy stosunkowo szybko zmieniła zdanie i zaczęła włączać Stories do swojej strategii komunikacji. Też o tym myślisz? Świetnie! 

Relacje to jedna z funkcji serwisu Instagram, w ramach których użytkownik może zamieszczać zdjęcia, wideo, a także przeprowadzać transmisje na żywo.

Od czego zacząć? 

Jeśli masz już konto na Instagramie, możesz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy