W ciągu pierwszych 12 miesięcy Instagram Stories zyskały 250 mln aktywnych użytkowników dziennie. To aż 60% z ponad 400-milionowej wtedy społeczności ludzi, którzy Instagrama odwiedzali codziennie. Co więcej, nowa funkcja przyczyniła się do częstszego i dłuższego korzystania z platformy. Według niektórych badań czas ten wśród grupy do 25. roku życia to już ponad 32 minuty dziennie. Na ten moment rozpędzony Instagram nie zwalnia.
Rys. 1. Wzrost użytkowników Instagram Stories
Z czym to się je?
Zacznijmy jednak od podstaw – czym w ogóle są Instagram Stories (relacje)? Relacje to jedna z funkcji serwisu Instagram, w ramach których użytkownik może zamieszczać zdjęcia, wideo, a także przeprowadzać transmisje na żywo. Relacji może być dowolnie wiele, nie pojawiają się one wśród tradycyjnych postów na profilu użytkownika (feed) i znikają po 24 godzinach od publikacji.
Materiały mogą być dodatkowo urozmaicone dostępnymi efektami, takimi jak np. boomerang (krótka pętla), przybliżenie (superzoom), nagranie wsteczne oraz ozdobione szeregiem etykietek, emotikon,
a także hashtagami i tagami (mentions). Sprawia to, że nawet zwyczajne zdjęcie czy nagranie można uatrakcyjnić i nadać nieco naszego charakteru. Od niedawna relacją może być również sam tekst.
Stories mają jeszcze jedną ważną przewag...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!