Potrzebujesz dodatkowych wskazówek? Sprawdź artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich
Każdego dnia jesteśmy zasypani treścią w najróżniejszych formach. Najwięcej treści tworzą sami użytkownicy, a marki usilnie walczą o ich uwagę. Według danych MarketingProfs w ciągu jednej minuty pojawia się:
- 1388 wpisów na blogach,
- 2,5 mln postów na Facebooku,
- 72 godziny nowych materiałów wideo na YouTube,
- 300 000 tweetów na Twitterze,
- 220 000 zdjęć na Instagramie.
Wszyscy ilością treści jesteśmy zmęczeni. Od zawsze jednak powtarzam, że content marketing nie polega na fabryce treści. Nie chodzi tutaj tylko o tworzenie. Skuteczne działania content marketingowe to treści, których potrzebuje konsument, ale także treści, które do konsumenta będą docierać. A z tym docieraniem jest coraz trudniej. A to konkurencja zepchnie nas na dalszy plan, a to Facebook się na nas wypnie i będzie obcinał zasięgi. By skutecznie walczyć, trzeba wykorzystać wszystkie możliwe chwyty.
Narzędzi walki jest sporo. Może to być promocja organiczna lub płatna, ale najważniejsze, by przebijała się przez szum innych treści.
Na promocję organiczną składają się:
- SEO,
- e-mail marketing,
- social media,
- Live Promotions,
- influencerzy (bez działań płatnych),
- UGC (treści generowane przez użytkowników).
Promocja płatna to:
- SEM (PPC),
- Social Media Ads,
- artykuły sponsorowane,
- działania...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!