Cele działań content marketingu powinny być, rzecz jasna, spójne z celami biznesowymi firmy, które wynikają z misji firmy. Nie oznacza to jednak, że treściami będziemy bezpośrednio mierzyć np. sprzedaż, choć to oczywiście nie jest wykluczone, szczególnie w działaniach e-commerce. Globalne doświadczenia marketerów pokazują, że cele działań content marketingu są jednak zdecydowanie bardziej miękkie i mamy wielki powrót do brandingu.
Jakie powinny być nasze cele?
W określaniu celów dla content marketingu znowu warto wrócić do dobrze znanych zasad, a mianowicie do techniki SMART.
S – szczegółowe – jasno sformułowany cel, który jest precyzyjny i konkretny.
M – mierzalne – cel najlepiej określić liczbami i procentami (realnie!), aby wiedzieć, czy faktycznie osiągamy pożądane rezultaty. Najlepiej jeśli mamy już znany benchmark.
A – ambitne – nie warto iść po linii najmniejszego oporu. W wyznaczaniu celów dobrze jest podnieść poprzeczkę wysoko, ale...
R – realne – ambitne i nierealne cele nie mają sensu. Po analizie SWOT doskonale powinieneś wiedzieć, jakie będą realne cele, które możesz osiągnąć,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!