Jak zweryfikować skuteczność treści w internecie? Narzędzia, badania i mierniki w praktyce

Content marketing w social mediach

Każde działanie marketingowe firmy powinno mieć swój cel, content marketing również. Nie chodzi o to, żeby pisać czy nagrywać, ale o to, aby treści były skuteczne. Oprócz wyznaczenia celów kluczowe są także wskaźniki, które będą te cele mierzyć i weryfikować.

Cele działań content marketingu powinny być, rzecz jasna, spójne z celami biznesowymi firmy, które wynikają z misji firmy. Nie oznacza to jednak, że treściami będziemy bezpośrednio mierzyć np. sprzedaż, choć to oczywiście nie jest wykluczone, szczególnie w działaniach e-commerce. Globalne doświadczenia marketerów pokazują, że cele działań content marketingu są jednak zdecydowanie bardziej miękkie i mamy wielki powrót do brandingu.

Jakie powinny być nasze cele?

W określaniu celów dla content marketingu znowu warto wrócić do dobrze znanych zasad, a mianowicie do techniki SMART. 

S – szczegółowe – jasno sformułowany cel, który jest precyzyjny i konkretny. 
M – mierzalne – cel najlepiej określić liczbami i procentami (realnie!), aby wiedzieć, czy faktycznie osiągamy pożądane rezultaty. Najlepiej jeśli mamy już znany benchmark. 
A – ambitne – nie warto iść po linii najmniejszego oporu. W wyznaczaniu celów dobrze jest podnieść poprzeczkę wysoko, ale... 
R – realne – ambitne i nierealne cele nie mają sensu. Po analizie SWOT doskonale powinieneś wiedzieć, jakie będą realne cele, które możesz osiągnąć,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy