Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social media

18 września 2018

NR 5 (Kwiecień 2018)

Strategia wprowadzania marek modowych na rynek w oparciu o media społecznościowe

0 51

Jak to możliwe, żeby polska marka sprzedawała w kilkudziesięciu sklepach na terenie ponad 20 krajów w Europie, Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii? Skąd taka szeroka obecność zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i multibrandach internetowych? Jak można w kilka miesięcy zbudować rozpoznawalność marki masowej w Polsce? 

Często słyszę takie pytania w kontekście współzarządzanego przeze mnie brandu oraz w związku z moją niegdysiejszą współpracą z marką SiNSAY. Oczywiście recepta nie jest prosta, a rozwiązania nie przychodzą łatwo. 

GRUNT TO STRATEGIA

To od założeń strategicznych rozpoczęliśmy pracę nad marką. Kluczowa jest analiza benchmarków. W przypadku marek odzieżowych najistotniejsze są dwa wymiary – estetyczny i komunikacyjny. I w obszarze produktu, i jego wizerunku muszą zapanować jedność i jasność budowanego przekazu oraz pojawić się konsekwencja w jego egzekucji. Spójrzmy np. na Nike, który od zawsze w swojej komunikacji podkreśla sportowy lifestyle, a we wzornictwie podąża za najnowszymi trendami. Czy choćby Diesel, słynący z kontrowersyjnych, ale na wskroś autentycznych kampanii reklamowych, które precyzyjnie docierają do grupy docelowej. https://www.youtube.com/watch?v=4HzN6NzKj0Y W przypadku marki KUKUKID strategia została oparta na dwoistej naturze dzieci, które z jednej strony są zbuntowane, nie do końca grzeczne, z drugiej zaś – potrafią rozczulić każdego słodkim uśmiechem i naturalnym zachowaniem. 

OKREŚLENIE GRUPY DOCELOWEJ, JĘZYKA

Istotne jest wejście w buty klienta. Kiedy przygotowywałam strategię wejścia marki SiNSAY (wprowadzenie marki na rynek miało miejsce w 2013 r.) na rynek, musiałam głęboko wniknąć w świat blogerek modowych, fotoblogów, żeby dokładnie poznać język grupy docelowej, jej aspiracje, marzenia i deklarowane gusty. Rozpoznanie otoczenia klienta pozwala zbudować przekaz marketingowy na poziomie języka i obrazu tak, by marka była autentyczna. W przypadku marki SiNSAY egzekucja strategii miała miejsce zarówno przy użyciu narzędzi offline’owych, jak i online’owych. Właściwie sukces spowodowany był potraktowaniem tego marketing mixu jako naczyń połączonych. Na otwarcia sklepów stacjonarnych zapraszano od kilku do kilkunastu blogerek, które miały wysokie zasięgi, dzięki czemu informacje o nowych salonach docierały do grupy docelowej z ust influencerów. 

ZNAJDŹ SWOJE USP

W przypadku budowania wizerunku marki aspiracyjnej, która cenowo ma być z założenia droższa od konkurencyjnych marek masowych, bardzo istotne jest znalezienie takich wartości, które przekonają klienta, że to właśnie ten produkt ma kupić. W dobie rosnącej konsumpcji oraz spadającej jakości tą wartością może być miejsce produkcji i jej jakość. I tak uznanie wśród świadomych konsumentów znajdują marki produkujące w formule „Fair Trade” z organicznych materiałów. Dodatkowym atutem jest produkcja zlokalizowana w Europie. 

SOCIAL MEDIA W MA

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy