Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wideo marketing

18 września 2018

NR 5 (Kwiecień 2018)

Wideo marketing dla każdego – O czym pamiętać, jak zaplanować działania i czego używać?

0 48

Już w tym roku nawet 79% ruchu w internecie będzie stanowił content wideo. Dzięki temu, że znacznie ułatwia on przekaz i zwiększa zaangażowanie odbiorców, przy relatywnie niskim budżecie – warto z niego skorzystać. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach przy jego tworzeniu i… nie bać się spróbować!

Czy wideo marketing to jedynie buzzword? Zaledwie pięć statystyk przytoczonych poniżej potwierdza, że niekoniecznie:

  • 67% odbiorców chce oglądać filmy instruktażowe i tutoriale, 34% odbiorców chce oglądać filmy produktowe i informacyjne (Marketing Think),
  • w 2018 r. 79% ruchu w internecie będzie stanowił content wideo (MarketingProfs), 
  • 64% konsumentów dokonuje zakupu po obejrzeniu obrandowanego wideo w mediach społecznościowych (Tubular Insights),
  • posty z wideo contentem na Facebooku mają nawet 135% większy zasięg organiczny niż posty ze zdjęciami (Social Media Today),
  • wideo w social media potrafi wygenerować aż 1200% więcej udostępnień niż posty tekstowe i zdjęcia (SmallBizTrends).

Wideo jest jedną z najczęściej udostępnianych i komentowanych możliwości publikacji w internecie. W tym miejscu można byłoby sparafrazować popularną reklamę i nazwać wideo formą, która „wyraża więcej niż tysiąc słów”. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie: „Czy i dlaczego warto inwestować czas i pieniądze w wideo marketing?”, warto przedstawić korzyści płynące z wykorzystania wideo we własnej strategii marketingowej.

Korzyści wideo marketingu

Urozmaicenie treści

Statystyki pokazują, że treści składające się z wideo i te, których wideo jest integralną częścią, potrafią wygenerować wyższe i bardziej jakościowe zaangażowanie. Wideo nie zawsze jest receptą na słaby content czy niski zasięg, ale często może być pomocne w angażowaniu społeczności.

Nie zawsze idzie za nim… wielki budżet i umiejętności

Wielu marketerom czy przedsiębiorcom wideo marketing kojarzy się z ponoszeniem dużych wydatków i koniecznością angażowania nie tylko zasobów finansowych, ale i czasowych oraz ludzkich. W dobie narzędzi, które automatyzują ten proces (znajdziesz je w dalszej części artykułu), tworzenie krótkich materiałów wideo może być szybkie, sprawne i łatwe, nie tracąc przy tym na jakości i końcowym efekcie. 

Atrakcyjna forma redystrybucji

Wideo marketing nie musi wiązać się z koniecznością tworzenia nowego contentu, ale z redystrybucją już posiadanych treści i materiałów. Marketerzy często wykorzystują krótkie formy wideo do zapowiedzi tekstów na blogach czy opublikowanych artykułów, a także jako przedstawienie części publikacji (na przykład checklist).

Rys. 1. Screenshot z FP Sotrendera. Zamiast standardowego link-postu pojawiła się krótka animacja z linkiem w tle

Łatwiejszy przekaz

W wideo łatwiej zawrzeć emocje, przekazać instrukcje czy pokazać właściwości produktu. Połączenie obrazu, muzyki, napisów i kontekstu pozwala w bardziej efektywny sposób dotrzeć do odbiorcy, który szybciej może przyswoić treść. Nie trzeba dodawać, że może to wpłynąć na dalsze akcje – zaangażowanie, interakcje, decyzje zakupowe. 

Zaangażowanie

Święty Graal marketingu w 2018 roku to zaangażowanie. Sam Mark Zuckerberg w jednym ze swoich wystąpień stwierdził, że chce „naprawić” Facebooka przez „zachęcanie do istotnych interakcji społecznych” i redukować sztuczne zaangażowanie. Wideo marketing jest jednym z najlepszych sposobów na wywołanie jakościowych interakcji i ma wysoki potencjał viralowy.

Wiesz już, że potencjał wideo marketingu jest ogromny! Nie dziwi zatem stale wzrastająca liczba treści wideo na naszych news feedach i w komunikacji marek. Jaki powinien być publikowany materiał, aby zadowolił nie tylko odbiorców, ale i spełnił cele biznesowe marki? 

Twoje wideo powinno być...

Obrandowane

Zapewne niejednokrotnie natknąłeś się na ten sam materiał wideo, udostępniany przez kilku autorów (w tym punkcie pomijam kwestie praw autorskich, które są bardzo często nieprzestrzegane lub nadużywane). Odpowiedni branding video może zminimalizować ryzyko przywłaszczenia sobie treści, w której przygotowanie włożono wiele wysiłku, czasu, a nierzadko również pieniędzy.

Krótkie

Postaraj się o to, by Twój materiał wideo w m...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy