Wideo marketing dla każdego – O czym pamiętać, jak zaplanować działania i czego używać?

Wideo marketing

Już w tym roku nawet 79% ruchu w internecie będzie stanowił content wideo. Dzięki temu, że znacznie ułatwia on przekaz i zwiększa zaangażowanie odbiorców, przy relatywnie niskim budżecie – warto z niego skorzystać. Trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach przy jego tworzeniu i… nie bać się spróbować!

Czy wideo marketing to jedynie buzzword? Zaledwie pięć statystyk przytoczonych poniżej potwierdza, że niekoniecznie:

  • 67% odbiorców chce oglądać filmy instruktażowe i tutoriale, 34% odbiorców chce oglądać filmy produktowe i informacyjne (Marketing Think),
  • w 2018 r. 79% ruchu w internecie będzie stanowił content wideo (MarketingProfs), 
  • 64% konsumentów dokonuje zakupu po obejrzeniu obrandowanego wideo w mediach społecznościowych (Tubular Insights),
  • posty z wideo contentem na Facebooku mają nawet 135% większy zasięg organiczny niż posty ze zdjęciami (Social Media Today),
  • wideo w social media potrafi wygenerować aż 1200% więcej udostępnień niż posty tekstowe i zdjęcia (SmallBizTrends).

Wideo jest jedną z najczęściej udostępnianych i komentowanych możliwości publikacji w internecie. W tym miejscu można byłoby sparafrazować popularną reklamę i nazwać wideo formą, która „wyraża więcej niż tysiąc słów”. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie: „Czy i dlaczego warto inwestować czas i pieniądze w wideo marketing?”, warto przedstawić korzyści płynące z wykorzystania wideo we własnej strategii marketingowej.

Korzyści wideo marketingu

Urozmaicenie treści

Statystyki pokazują, że treści składające się z wideo i te, których wideo jest integralną częścią, potrafią wygenerować wyższe i bardziej jakościowe zaangażowanie. Wideo nie zawsze jest receptą na słaby content czy niski zasięg, ale często może być pomocne w angażowaniu społeczności.

Nie zawsze idzie za nim… wielki budżet i u

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy