Czy wideo marketing to jedynie buzzword? Zaledwie pięć statystyk przytoczonych poniżej potwierdza, że niekoniecznie:
- 67% odbiorców chce oglądać filmy instruktażowe i tutoriale, 34% odbiorców chce oglądać filmy produktowe i informacyjne (Marketing Think),
- w 2018 r. 79% ruchu w internecie będzie stanowił content wideo (MarketingProfs),
- 64% konsumentów dokonuje zakupu po obejrzeniu obrandowanego wideo w mediach społecznościowych (Tubular Insights),
- posty z wideo contentem na Facebooku mają nawet 135% większy zasięg organiczny niż posty ze zdjęciami (Social Media Today),
- wideo w social media potrafi wygenerować aż 1200% więcej udostępnień niż posty tekstowe i zdjęcia (SmallBizTrends).
Wideo jest jedną z najczęściej udostępnianych i komentowanych możliwości publikacji w internecie. W tym miejscu można byłoby sparafrazować popularną reklamę i nazwać wideo formą, która „wyraża więcej niż tysiąc słów”. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie: „Czy i dlaczego warto inwestować czas i pieniądze w wideo marketing?”, warto przedstawić korzyści płynące z wykorzystania wideo we własnej strategii marketingowej.
Korzyści wideo marketingu
Urozmaicenie treści
Statystyki pokazują, że treści składające się z wideo i te, których wideo jest integralną częścią, potrafią wygenerować wyższe i bardziej jakościowe zaangażowanie. Wideo nie zawsze jest receptą na słaby content czy niski zasięg, ale często może być pomocne w angażowaniu społeczności.
Nie zawsze idzie za nim… wielki budżet i u
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!