Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wydarzenia na Facebooku krok po kroku – jak tworzyć, o czym pamiętać, na co uważać?

Artykuł | 19 września 2018 | NR 4
523

Wydarzenia na Facebooku to nadal najlepszy i najprostszy sposób, aby wypromować swoje – nomen omen – wydarzenie, ale także fanpage czy firmę. O ile zrobisz to dobrze i zgodnie z opisanymi poniżej zasadami.

To także miejsce, gdzie nadal ograniczone zasięgi Facebooka jeszcze nie dotarły. Innymi słowy: Twoje posty mają praktycznie 100-proc. dotarcie do każdego, kto kliknął „Wezmę udział w Twoim wydarzeniu”. Informacja o tym dociera także do znajomych tej osoby, co dodatkowo zwiększa zasięgi i powiększa grupę potencjalnych odbiorców Twojej marki.
 

Tak jak w przypadku każdych działań marketingowych i tutaj podstawowym czynnikiem, który zdecyduje, czy Twoje wydarzenie będzie efektywne, jest stworzenie planu. 
Ważne jest także określenie celu – wbrew pozorom w ten sposób nie musisz promować tylko realnego wydarzenia, ale webinarium, konkurs, swój fanpage czy nawet firmę. Na pewno niejednokrotnie sam takie wydarzenia widziałeś i potrafisz je przywołać. 

POLECAMY

Zacznij od

  • Do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć. 
  • Co i jak często będziesz postować na wydarzeniu.
  • Kto będzie odpowiedzialny za moderację. 
  • Jak zamierzasz je promować. 
  • Ile zamierzasz wydać na jego promocję.  

 

Restauracja da Timo promuje swój fanpage, podobnie jak Stylóweczka, poprzez chwytliwe wydarzenie, 
w którym ich idealna grupa docelowa chciałaby uczestniczyć. Podobnie szopi.pl: wkraczając do nowego miasta na Śląsku, organizuje wydarzenie specjalnie dla Ślązaków, a Social Tigers promuje swój nowy e-book właśnie poprzez wydarzenie. 

Pamiętaj, że każde wydarzenie składa się z 3 etapów: PRZED, W TRAKCIE i PO. A Ty powinieneś mieć plan na każdy z nich. 

Na grafice nie powinno także zabraknąć najważniejszych informacji o wydarzeniu: jego nazwy (pełnej bądź skróconej), miejsca i daty. Nie przejmuj się tym,że powtarzasz informacje.

PRZED WYDARZENIEM

Najważniejsze jest oczywiście utworzenie wydarzenia. Poniżej znajdziesz checklistę, która pomoże zrobić Ci to w najlepszy sposób z możliwych. 

1. Cover photo – grafika. Koniecznie dobrej jakości, w odpowiednim rozmiarze (1200 × 450), a najlepiej, jeżeli Twoja grafika jest responsywna. Wtedy dobrze będzie wyświetlać się na ekranie każdego wydarzenia. Idealnie, jeżeli na coverze dodasz zdjęcie, które jednoznacznie określa Twoje wydarzenie (może to być np. zdjęcie z poprzedniej edycji), nawiązuje do jego miejsca czy tematyki. Jeżeli masz taką możliwość, to zamiast statycznej grafiki dodaj wideo. To format mocno promowany przez Facebooka i rzadko wykorzystywany jako cover przez firmy. Na pewno wyróżni się wśród innych wpisów na tablicy użytkowników. 

Na grafice nie powinno także zabraknąć najważniejszych informacji o wydarzeniu: jego nazwy (pełnej bądź skróconej), miejsca i daty. Nie przejmuj się tym, że powtarzasz informacje. Niestety, użytkownicy mediów społecznościowych są leniwi, w przypadku wydarzenia lepiej podać im informację 3 razy jasno i klarownie niż pozostawić pole do domysłów czy zadawania setek pytań, na które będziesz musiał odpowiedzieć. 
Ważne! Niech wszystko będzie czytelne i przejrzyste. 

Wydarzenia cykliczne

Od pewnego czasu Facebook daje możliwość tworzenia wydarzeń cyklicznych. To nie tylko spore udogodnienie, ale także oszczędność pieniędzy i czasu – nie musimy ich poświęcać na promocję każdego nowego wydarzenia z serii od nowa. Możemy wybrać 4 częstotliwości: 

  • Jednorazowo – zwykłe, standardowe wydarzenie. 
  • Codziennie – wydarzenia odbywające się każdego dnia w danym okresie. Przydatne np. wtedy, gdy chcemy codziennie przypominać się swoim użytkownikom. Zaleta: maksymalny czas życia wydarzeń codziennych to nie 14 dni jak w przypadku wydarzenia standardowego, ale aż 52!
  • Cotygodniowo – cotygodniowe akcje na fanpage’u, webinary, konkursy? To świetne rozwiązanie! Takie wydarzenie może trwać 52 cykle, czyli aż 358 dni! 
  • Niestandardowo – do dyspozycji mamy maksymalnie 52 terminy na przestrzeni roku od momentu utworzenia wydarzenia. Możemy wybrać dowolny przedział czasowy, np. 3 dni czy miesiąc. 

Możesz też spróbować zaszokować swojego odbiorcę, wiąże się to jednak z wieloma osobami bardziej zaciekawionymi wydarzeniem wirtualnie niż na żywo. Przykładem niech będzie promocja imprezy organizowanej przez krakowski Klub Muzyczny – Dietla 75. 

2. Nazwa. Powinna być jednoznaczna i zawierające podstawowe, najważniejsze informacje o wydarzeniu. Najlepiej, jeżeli zawiera: główny temat / powód powstania wydarzenia, datę oraz miejsce. Jeżeli zabrakło biletów, także poinformuj o tym już w nazwie wydarzenia! Dobrze, jeżeli cykle wydarzeń zawsze nazywasz tak samo czy nawet numerujesz. Przykłady znajdziesz poniżej. 

Poinformuj, o czym dokładnie będzie wydarzenie, wymień prelegentów (chyba, że chcesz podawać ich stopniowo), dodaj agendę, poinformuj o kwestiach technicznych, logistycznych, podaj informacje o dodatkowych bonusach dla użytkowników.

3. Upewnij się, że uzupełniłeś i odznaczyłeś wszystkie możliwe opcje zgodnie ze swoimi preferencjami: data i godzina rozpoczęcia oraz zakończenia, miejsce, link do biletów, częstotliwość wydarzenia, słowa kluczowe, przyjazność dzieciom, współorganizatorzy, widoczna lista gości oraz możliwość dodawania postów przez wszystkich lub tylko przez organizatora.

4. Dodaj odpowiedni opis. Najlepiej, jeżeli podzielony jest na sekcje – np. odpowiednimi emotikonami. Ciąg tekstu na Facebooku nie jest czytelny. Na samym początku poinformuj o tym, jak można się zapisać na wydarzenie (jeżeli jest biletowane lub wymaga rejestracji). Dodaj link do biletów, poinformuj o tym, ile jest miejsc i kiedy zaczną się czy skończą zapisy. Poinformuj, o czym dokładnie będzie wydarzenie, wymień prelegentów (chyba, że chcesz podawać ich stopniowo), dodaj agendę, poinformuj o kwestiach technicznych, logistycznych, podaj informacje o dodatkowych bonusach dla użytkowników. Na samym końcu możesz zawrzeć ogólną informację o firmie organizującej wydarzenie, organizatorach, sponsorach czy opisać genezę powstania wydarzenia. 

Nie ignoruj swoich użytkowników, dyskutuj z nimi, dostarczaj informacji, a nie tylko „lol contentu” – postaraj się! 

5. Stwórz hasztag i stale go monitoruj. Co prawda hasztagi na Facebooku nie do końca spełniają swoją funkcję, jednak to właśnie w tym kanale powinieneś poinformować o głównym hasztagu swojego wydarzenia! Niech będzie to nazwa Twojego wydarzenia czy inny hasztag – najważniejsze, aby był unikalny oraz powiązany z wydarzeniem. Użytkownicy będą wiedzieli, jak oznaczać i dodawać swoje posty: na Instagramie, samym Facebooku czy Twitterze. 

6. Stale aktualizuj informacje w swoim wydarzeniu! Pamiętasz? Masz 100% dotarcia do osób biorących udział. Wykorzystaj to. Publikuj takie treści, jak: 

  • informacje logistyczne: Wi-Fi, dojazd, parking, plan wydarzenia, 
  • prelegenci, 
  • udogodnienia przed wydarzeniem i po nim, 
  • konkursy, 
  • informacje o partnerach i sponsorach, 
  • zdjęcia z poprzed...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy