Zamiast sprzedawcy zatrudnij bota

Na czasie

Wyobraź sobie sklep, który wygląda inaczej w zależności od tego, kto do niego wchodzi. Wie, ile masz lat, jaki jest Twój status społeczny, jakie masz zainteresowania. Mało tego – wie, jakie produkty kupiłeś 
w zeszłym miesiącu i jakie sklepy odwiedziłeś. Inne ułożenie regałów, inne produkty na półkach, inny sprzedawca. Trudno to osiągnąć w realnym świecie, a taką właśnie moc daje nam internet, e-commerce 
i algorytmy rekomendacji.

Prognozy firmy Nielsen wskazują, że do 2022 r. 20% zakupów w internecie dokonywanych będzie pod wpływem propozycji przedstawionych przez sztuczną inteligencję. Brzmi jak film science fiction? Już teraz na co dzień masz do czynienia z algorytmami rekomendacji i nierzadko okazuje się, że wiedzą o Tobie więcej niż Ty sam. Potężne multibrandowe sklepy internetowe słyną ze swoich systemów, które potrafią idealnie dopasować produkt pod Twój gust i dodatkowo zaproponować produkty uzupełniające. Dobry silnik rekomendacji na podstawie wielu czynników, m.in. przeglądanych produktów, sposobu poruszania się po sklepie internetowym, czasu oglądania produktu, Twoich wcześniejszych zakupów, jest w stanie poznać Twój gust, potrzeby i zasobność portfela, aby pokazywać Ci rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem włożysz do koszyka.

POLECAMY

Połączenie takich mechanizmów rekomendacji z przyjaznym interfejsem chatbota powoduje, że otrzymujemy inteligentnego, wirtualnego doradcę, który nie tylko doskonale potrafi doradzić klientowi, ale też przeprowadzić go przez cały proces zakupowy. W odróżnieniu jednak od sprzedawcy w sklepie stacjonarnym, w dowolnym momencie może skontaktować się 
z użytkownikiem, zaproponować rabat czy nowy produkt w ofercie (oczywiście taki, który na pewno mu się spodoba).

Jak chatbot może pomóc w e-commerce?

Chatboty st...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy