Optymalizacja kosztów reklamy oznacza przetestowanie różnych rozwiązań w konfiguracji reklam oraz wybranie takich ustawień, które są najtańsze, a jednocześnie gwarantują najlepsze założone efekty biznesowe. Nie ma w tym magii – to ciężka praca w tworzeniu porównywanych kreacji i wyciąganiu wniosków.
Optymalizacja, czyli testowanie + wnioski
Już planując kampanię, zastanów się, w jaki sposób możesz ją optymalizować. Stwórz więcej niż jedną grafikę, więcej niż jeden tekst. Cały czas testuj różne grupy odbiorcze i nie ograniczaj się w kwestii testowania wielu ustawień. Niektóre kampanie osiągają lepsze wyniki przez zmianę harmonogramu publikacji – zawsze sprawdzaj, w które dni reklamy są mniej opłacalne. Wypróbuj również inne umiejscowienie. Podważaj wszystkie swoje decyzje i zastanów się, w jaki sposób możesz sprawdzić ich słuszność.
POLECAMY
Co optymalizować
Podręczna lista aspektów, na które warto zwrócić uwagę:
- grupa docelowa.
- typ reklamy.
- grafika.
- zdjęcia a film.
- jedno zdjęcie a karuzela lub slideshow.
- USP reklamy.
- treść.
- treść linku.
- umiejscowienie reklamy.
- różne kanały (Facebook, Instagram, pozostałe portale, Messenger itd.).
- cel kampanii.
- landing page, na który kieruje reklama.
- budżety.
- harmonogram (np. stałe wyświetlanie vs interwałowe).
- Custom Audience.
- Lookalike (np. wielkość).
- Canva.
Zasady prawidłowych testów
Aby prawidłowo testować reklamy, trzeba pamiętać o kilku ważny...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!