Jak optymalizować koszty reklamy na Facebooku i Instagramie? Poradnik dla zaawansowanych

Firma w social mediach

Optymalizacja kosztów reklamy oznacza przetestowanie różnych rozwiązań w konfiguracji reklam oraz wybranie takich ustawień, które są najtańsze, a jednocześnie gwarantują najlepsze założone efekty biznesowe. Nie ma w tym magii – to ciężka praca w tworzeniu porównywanych kreacji i wyciąganiu wniosków.

Optymalizacja, czyli testowanie + wnioski

Już planując kampanię, zastanów się, w jaki sposób możesz ją optymalizować. Stwórz więcej niż jedną grafikę, więcej niż jeden tekst. Cały czas testuj różne grupy odbiorcze i nie ograniczaj się w kwestii testowania wielu ustawień. Niektóre kampanie osiągają lepsze wyniki przez zmianę harmonogramu publikacji – zawsze sprawdzaj, w które dni reklamy są mniej opłacalne. Wypróbuj również inne umiejscowienie. Podważaj wszystkie swoje decyzje i zastanów się, w jaki sposób możesz sprawdzić ich słuszność. 

POLECAMY

Co optymalizować

Podręczna lista aspektów, na które warto zwrócić uwagę:

  1. grupa docelowa.
  2. typ reklamy.
  3. grafika.
  4. zdjęcia a film.
  5. jedno zdjęcie a karuzela lub slideshow.
  6. USP reklamy.
  7. treść.
  8. treść linku.
  9. umiejscowienie reklamy.
  10. różne kanały (Facebook, Instagram, pozostałe portale, Messenger itd.).
  11. cel kampanii.
  12. landing page, na który kieruje reklama.
  13. budżety.
  14. harmonogram (np. stałe wyświetlanie vs interwałowe).
  15. Custom Audience.
  16. Lookalike (np. wielkość).
  17. Canva.

Zasady prawidłowych testów

Aby prawidłowo testować reklamy, trzeba pamiętać o kilku ważny...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy