YouTube to największy portal wideo, druga największa wyszukiwarka internetowa i – o czym często zapominamy – najpopularniejsze medium społecznościowe w naszym kraju. Dlaczego więc aż 50 milionów firm na świecie ma fanpage na Facebooku, a tylko mała garstka regularnie prowadzony kanał na YouTube? W tworzeniu „własnej telewizji tematycznej”, tj. największego projektu, jaki marka może podjąć na YouTube, tkwi olbrzymi potencjał, a brandy, które już zainwestowały w ten kanał komunikacji, osiągają niesamowite rezultaty.
Dział: Firma w social mediach
Reklamy oddziaływały na potencjalnych klientów już w starożytności – wykuwane w kamieniu, zapisywane na papirusie, wykrzykiwane przez ulicznych handlarzy. Wieki później publikowane w prasie, radiu i telewizji. W końcu zawitały do świata online. Wydawać by się mogło, że tak długa historia komunikatów promocyjnych wymusza na marketerze ciągłe korzystanie z tego wynalazku ludzkości. Czy jednak jest tak na pewno i reklama to dziś element niezbędny do tego, aby dotrzeć do odbiorcy oraz utrzymać się w świadomości klienta?
Marzec 2020 roku już na zawsze przejdzie do naszej historii. To właśnie w tym miesiącu zmieniło się wszystko, a marketerzy zrozumieli, że jedyną wiadomą… jest niewiadoma. Nastał czas wyrzucania do kosza mediaplanów, które znacząco odbiegały od „nowej rzeczywistości” i stawiania czoła zupełnie nowej sytuacji oraz ciągłym zmianom dotychczasowego statusu quo. Czy wszyscy odnaleźli się w tych burzliwych czasach? Kto miał szansę, by zabłysnąć, a kto popełniał kardynalne błędy? Bez zbędnych ceregieli. Poznaj dwa KIT-y i HIT-y pandemicznej komunikacji.
Wybuch COVID-19 wpłynął na wszystkie aspekty naszego życia, w tym na marketing. Nawet jeśli Twoja firma nie ma związku z medycyną, najprawdopodobniej włączasz pandemię do obecnej strategii swojego przedsiębiorstwa. Wirus zmienił nie tylko trendy biznesowe, ale także priorytety konsumentów i cały krajobraz marketingowy.
Koronawirus był dla nas wszystkich trudną, lecz pod wieloma względami wartościową lekcją – zarówno biznesowo, jak i prywatnie. Również branża social mediów może z niej wynieść wiele ciekawych doświadczeń i wniosków na przyszłość.
Jedno z najpopularniejszych słów, które pojawiają się w kontekście budowania komunikacji marek, to autentyczność. Co ono dokładnie oznacza? Zobacz, jak wpleść autentyczność w swoją strategię działań online i dlaczego nie można jej ignorować w codziennej komunikacji.
Analiza działań prowadzonych w mediach społecznościowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Co więcej, raportowanie wyników i opowiadanie o nich jest dla większości specjalistów social media przykrym obowiązkiem, zabierającym od kilku do kilkunastu godzin w każdym miesiącu. Czy wiesz, że to, co dla ciebie jest oczywiste i zrozumiałe, może być czarną magią dla odbiorcy twojego raportu?
Bardzo często to proste działania pozwalają nam efektywniej operować w obszarze marketingu. Nasza skuteczność zależy od pozyskanych danych i ich interpretacji. Od tego jest analityka. Oto kilka prostych porad, jak zwiększyć operatywność twojego biznesu.
Zarówno w życiu, jak i w marketingu czy biznesie podstawą do podejmowania działań i decyzji powinno stać się określenie problemu, z jakim chcemy się zmierzyć. Brzmi jak truizm? Dla niektórych pewnie tak, a jednak w rozmowach z klientami zauważamy, że często oni sami nie potrafi ą sprecyzować, z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień. Zachęcam do używania zamiennie określenia problem oraz wyzwanie. Wówczas otwierają się zupełnie inne przestrzenie analizy.
Słyszałeś o tym, że content is king. Trudno się z tym nie zgodzić, gdyż jest on niezbędny na każdym etapie lejka sprzedażowego. Jednak król zwykle potrzebuje królowej, a tą królową jest dystrybucja i o niej w tym artykule opowiem.
Analityka internetowa to temat z jednej strony fascynujący, a z drugiej – dla użytkowników mniej zaawansowanych technicznie – może być nieco przytłaczający. Chcąc prowadzić efektywne działania sprzedażowe, nie sposób jednak od niej uciec. Dzięki dobrze skonstruowanej analityce internetowej możesz pozyskać imponujące informacje o Twoich klientach – ich preferencjach, danych demograficznych oraz źródłach ich ruchu na naszej stronie. Poznaj siedem kroków, które pozwolą Ci mierzyć działania użytkowników na Twojej stronie.
Analityka internetowa to dziedzina, w której doskonale sprawdzi się popularne polskie powiedzenie – punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Wraz z rozwojem swoich umiejętności analitycznych zaczynasz dostrzegać, że sytuacje, w których odpowiedź na pytanie „Dlaczego..?” jest jednoznaczna, zdarzają się niezwykle rzadko.